Ascultă Radio România Reșița Live

Cel mai mare muzeu pe roți al României va fi tras pe dreapta, atrage atenția Retromobil Club România

Un proiect de Ordonanță de guvern apărut în presă la finalul lunii iulie și care ar urma să fie pus in aplicare pentru modificarea Codului fiscal în următoarele zile prevede eliminarea scutirii de la plata impozitului pe mijloacele de transport a patrimoniului tehnic și cultural al României – vehiculele istorice. Retromobil Club România atrage atenția că proiectul afectează patrimoniul tehnic național mobil al României.

Cel mai mare muzeu pe roți al României va fi tras pe dreapta, atrage atenția Retromobil Club România

Articol editat de Valentina Adam, 13 august 2023, 09:24

Cel mai mare muzeu pe roți al României va fi tras pe dreapta!

Patrimoniul de vehicule istorice al României numără în prezent cca. 10.900 de autovehicule înmatriculate care au fost atestate ca vehicule istorice de către Retromobil Club România – asociația națională a proprietarilor și restauratorilor de vehicule istorice și autoritatea națională
F.I.V.A. cu atribuții legale în eliberarea atestatului de vehicul istoric.
Retromobil Club România reunește 4.200 de membri colecționari de vehicule istorice. În condițiile în care nici un muzeu de stat din România sau altă instituție publică nu deține vreun vehicul istoric în stare de funcționare, Retromobil Club România și-a asumat misiunea de a crea cel mai mare muzeu pe roți funcțional din România, pe care il menține în funcțiune, prin mijloace financiare proprii- cele ale colecționarilor proprietari de vehicule istorice- reușind astfel să prezinte în mod
gratuit publicului din România de un sfert de secol an de an mii de de vehicule istorice într-un efort continuu de educare pentru păstrarea unui patrimoniu tehnic național.

Retromobil Club România și-a asumat misiunea de a păstra vie istoria industriei românești de autovehicule care a produs de-a lungul anilor zeci de modele de automobile, camioane, autospeciale, tractoare, autobuze, motorete, motociclete, întelegând prea bine faptul că păstrarea și prezentarea acestora la evenimentele sale face parte dintr-un demers absolut necesar pentru educarea tinerelor generații în vederea cunoașterii unor realizări din trecutul țării lor cu care să se poată mândri, practic
o istorie scrisă de bunicii și părinții noștri.

Retromobil Club România consideră că măsură de impozitare a vehiculelor istorice ca mijloace de transport, nu numai că nu va îmbunătăți veniturile colectate la bugetul României, dar va avea efecte devastatoare pentru patrimoniul tehnic național întrucât vom asista la retragerea imediată din
circulație a câtorva mii de vehicule istorice, unele cu o vechime de aproape 100 de ani, deoarece proprietarii acestora nu vor avea puterea financiară de a achita un impozit egal cu cel al unor
automobile noi de lux.

Exemplificăm aplicarea prevederilor din OG prin câteva niveluri ale impozitelor pentru autovehicule (rare) românești sau centenare aflate în colecția membrilor clubului:

  • ARO 243D – 6.051 lei,
  • Autobuz Roman RD 111, 1641.51 lei,
  • Autocamion DAC 444 T, 1071.84 lei,
  • Cadillac V12 (1937) – 10.350 lei,
  • Ford A (1929) – 6.051 lei,
  • Packard Super 8 (1948) – 9.315 lei,
  • Plymouth P2 (1936) – 6.051 lei

Retromobil Club România cere Guvernului României menținerea scutirii de la plata impozitului pe mijloacele de transport pentru vehiculele istorice, aplicabilă în legislația aflată în vigoare, deoarece consideră că aceasta este singura variantă în masură să poată să compenseze parțial cheltuielile considerabile ocazionate de conservarea, restaurarea și prezentarea publică gratuită a vehiculelor istorice, fiind o măsură firească de protecție din partea instituțiilor statului menită să sprijine eforturile considerabile depuse pentru cultivarea pasiunii de colecționare si restaurare a vehiculelor istorice.

Activitățile asociației noastre asigură păstrarea istoriei auto oferind publicului larg un muzeu în mișcare. Valoarea socială și culturală a vehiculelor istorice constă tocmai în această incredibilăb caracteristică de a fi prezente pe drumurile publice într-o stare de funcționare impecabilă. Dacă modificările fiscale s-ar aproba în forma actuală efectul ar fi devastator, așadar cerem Guvernului să adopte o linie consacrată în practica Uniunii Europene menținând actualul regim legal de scutire a
vehiculelor istorice de la plata impozitului pe mijloacele de transport
”, declară Gabriela Măgureanu, Președinte al Retromobil Club România și Vicepreședinte F.I.V.A.

Pasiunea și eforturile românilor față de vehiculele istorice sunt în fapt, un bun ambasador al României peste hotare, dovadă fiind numeroasele evenimente internaționale care sunt organizate în țară sau în parteneriat cu ambasadele statelor membre din U.E. dar și faptul că România ocupă în prezent un loc în conducerea Federației Internaționale de Vehicule Antice (F.I.V.A). În timp ce statul finanțează uneori pseudo- activități culturale, Retromobil Club România nu a primit niciodată în
cei 25 de ani de activitate nici măcar 1 leu de la stat organizând evenimente precum „Concursul de Eleganță Sinaia” care an de an sunt reflectate de presa națională și internatională”
declară Bogdan
Coconoiu, Vicepreședinte al Retromobil Club România.

Scutirea de la plata impozitelor pe mijloacele de transport a vehiculelor istorice este o practică existentă în majoritatea statelor europene : Suedia, Italia, Olanda, Cehia, Croația, Franța, Slovacia, Ungaria, Grecia, Slovenia, Polonia etc. deoarece prin această facilitate este acordat un sprijin posesorilor de vehicule istorice care fac eforturi financiare considerabile să salveze vehiculele vechi de peste 30 de ani de la dispariție.

Retromobil Club România informează pe această cale că a depus la Guvernul României un memoriu pentru modificarea prevederilor acestui proiect și că este deschis la dialog cu autoritățile României cu întreaga sa disponibilitate în vederea identificării celor mai eficiente și mai puțin
dăunătoare soluții în privința măsurilor fiscale cu impact în domeniul conservării patrimoniul automobilistic național.

Retromobil Club România îi asigură pe această cale pe toți colecționarii de vehicule istorice din România că va întreprinde toate demersurile legale posibile în relația cu Guvernul României, aflândse în prima linie de dialog, pentru a suține activitatea și eforturile imense pe care aceștia le fac în
vederea păstrarii în cele mai bune condiții a celui mai mare muzeu pe roți al țării.

Foto Retromobil Club România

Spitalul Victor Babeş din Timişoara se va transforma într-un hub medical
Actualitate joi, 19 septembrie 2024, 14:21

Spitalul Victor Babeş din Timişoara se va transforma într-un hub medical

Spitalul Victor Babeş din Timişoara se va transforma într-un hub medical! Peste 300 de dispozitive medicale, printre care echipamente de...

Spitalul Victor Babeş din Timişoara se va transforma într-un hub medical
Trafic feroviar temporar oprit pe secția de circulație Timișoara Nord – Arad din cauza deraierii unui vagon din compunerea unui tren de călători
Actualitate joi, 19 septembrie 2024, 09:43

Trafic feroviar temporar oprit pe secția de circulație Timișoara Nord – Arad din cauza deraierii unui vagon din compunerea unui tren de călători

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA informează că traficul feroviar pe secţia Timișoara Nord – Arad este oprit temporar la această...

Trafic feroviar temporar oprit pe secția de circulație Timișoara Nord – Arad din cauza deraierii unui vagon din compunerea unui tren de călători
Debitul Dunării crește în fiecare zi cu 1.000 de metri cubi pe secundă. Autoritățile române spun că nu există pericolul unor viituri!
Actualitate joi, 19 septembrie 2024, 07:52

Debitul Dunării crește în fiecare zi cu 1.000 de metri cubi pe secundă. Autoritățile române spun că nu există pericolul unor viituri!

Timp de o săptămână, debitul Dunării la intrarea în România va crește în fiecare zi cu 1.000 de metri cubi pe secundă. Informarea a fost...

Debitul Dunării crește în fiecare zi cu 1.000 de metri cubi pe secundă. Autoritățile române spun că nu există pericolul unor viituri!
Un TIR încarcat cu electrocasnice a luat foc si a ars complet în Vama Nadlac II
Actualitate joi, 19 septembrie 2024, 07:51

Un TIR încarcat cu electrocasnice a luat foc si a ars complet în Vama Nadlac II

Un TIR încarcat cu electrocasnice a luat foc si a ars compleţ miercuri, în Punctul de Trecere a Frontierei Nadlac II, în zona terminalului de...

Un TIR încarcat cu electrocasnice a luat foc si a ars complet în Vama Nadlac II
Actualitate miercuri, 18 septembrie 2024, 18:49

Clinica de Imagistică Bîrsăşteanu aduce în premieră radiologia intervenţională la Reşiţa

Radiologia Intervenţională, o nouă specializare, unică în judeţul Caraş-Severin va fi implementată la Clinica de Imagistică Bîrsăşteanu...

Clinica de Imagistică Bîrsăşteanu aduce în premieră radiologia intervenţională la Reşiţa
Actualitate miercuri, 18 septembrie 2024, 16:22

Sistemul de Garanție-Returnare și-a demonstrat eficiența

Angajații Sistemului de Gospodărire a Apelor din Caraș-Severin au început ecologizarea malului Dunării, în zona falezei din Moldova Nouă....

Sistemul de Garanție-Returnare și-a demonstrat eficiența
Actualitate miercuri, 18 septembrie 2024, 16:21

Retro Route 57 la Caraşova şi Reşiţa şi Festivalul papricaşului de oaie la Vodnic

Retromobil Club România – filiala Caraş-Severin în parteneriat cu Primăria Reșița și Uniunea Croaţilor din România organizează...

Retro Route 57 la Caraşova şi Reşiţa şi Festivalul papricaşului de oaie la Vodnic
Actualitate miercuri, 18 septembrie 2024, 15:51

Doi șoferi au fost răniți pe DN 6 între Buchin și Slatina Timiș

În această după-amiază, pe DN 6,, s-a produs un accident rutier soldat cu rănirea a două persoane. Evenimentul a avut loc la intersecție cu DC...

Doi șoferi au fost răniți pe DN 6 între Buchin și Slatina Timiș