Cărăşenii cu probleme medicale nu mai pot beneficia de îngrijiri la domiciliu prin intermediul CJAS!
Veste proastă pentru cărăşeni! Cei cu probleme medicale nu mai pot beneficia de îngrijiri la domiciliu prin intermediul Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate, aşa cum se întâmpla până acum. Cum de s-a ajuns în această situaţie ne explică purtătorul de cuvânt al CJAŞ Flavius Rotariu.
Articol editat de Daiana Rosca, 13 mai 2019, 13:03 / actualizat: 14 mai 2019, 7:51
„La 1 aprilie 2018 a apărut noul contract cadru pentru acordarea asistenţei medicale pentru 2018-2019. Acesta a adus cu el modificări substanţiale în modalităţile de contractare şi în decontarea serviciilor de îngrijiri medicale la domiciliu. Mai pe scurt se introducea pentru un furnizor abligativitatea de a avea angajat un medic cu normă întreagă, ori asta presupunea sume deloc de neglijat pentru plata drepturilor salariale ale acestuia dar şi precizarea că respectivul medic nu se mai putea afla în niciun alt contract cu CJAS. Aşadar vorbim de riscuri economice pentru furnizori şi un alt motiv ar fi fost dat de faptul că asiguratul care beneficia de acest serviciu îşi putea alege orice alt furnizor de pe lista celor aflaţi în contract iar o adresabilitate scăzută l-ar fi eliminat pe cel care nu era ales de pe listă. Dacă înainte de aplicarea acestor norme se aflau 4 furnizori în contract cu Casa iată că ei au renunţat şi cu regret spun că nu mai există niciun contract pentru îngrijiri la domiciliu”, ne-a declarat astăzi purtătorul de cuvânt al CJAS, Flavius Rotariu.
Prin îngrijirile la domiciliu, un bolnav scos din mediul spitalicesc beneficia de o vindecare mult mai rapidă. În trecut cel puţin 20 de persoane aveau parte gratuit de aceste servicii medicale. Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate sprijinea aceşti bolnavi cu fonduri şi personal calificaţ pe o perioadă de 90 de zile.