Caraş-Severin: Spaţiile de cazare și restaurantele, date peste cap de Sistemul Garanție-Returnare, dar hotelierii îl găsesc binevenit
Sistemul Garanţie – Returnare (SGR) dă mari bătăi de cap proprietarilor de restaurante şi hoteluri. Reprezentanţii industriei HoReCa se plâng de probleme cu depozitarea, costurile mari cu sacii speciali şi de faptul că nu recuperează banii pe toate ambalajele.
Articol editat de Radio Resita, 23 mai 2024, 13:02 / actualizat: 24 mai 2024, 20:39
Restaurantele și hotelurile sunt date peste cap de sistemul garanție – returnare, reprezentanții industriei HoReCa au cerut inclusiv suspendarea acestui program și repornirea treptată, fie pe centre pilot, fie pe regiuni.
Laura Pătru – directorul de marketing al unui lanț hotelier din Băile Herculane susține că, sistemul este binevenit deși implică o muncă în plus pentru angajați. „Suntem înscriși în programul SGR cu toate locațiile; din fericire locațiile noastre fiind destul de mari beneficiază de o mulțime de spații de depozitare și de magazii care ne permit să facilităm acest program. Nu putem spune în mod deosebit că ne avantajează deoarece necesită acțiuni suplimentare din partea echipei, însă înțelegem necesitatea acestui program și ne adaptăm cum putem mai bine la tot ceea ce necesită acesta. Nu ne-am oprit la obligativitățile legale niciodată în ceea ce privește protejarea mediului„.
Ministrul Mediului, Mircea Fechet a anunțat că RetuRo, compania care
gestionează sistemul de garanție returnare va prioritiza comercianții din domeniul HoReCa la prelucrarea ambalajelor de băuturi, aceasta pentru că restaurantele și hotelurile să nu aibă depozitele pline cu PET-uri mai ales că urmează perioada estivală când afacerile din domeniul ospitalității cresc.
Ministrul Mediului a mai spus că, „sistemul funcționează bine și s-a ajuns la cifre record de reciclare cu toate că la 5 luni de la lansarea programului SGR încă mai sunt mici comercianți care refuză să preia sticlele pentru care clienții au plătit garanția de 50 de bani. Nu suntem sub așteptările pe care le avem. Nouă milioane de PET-uri returnate într-o singură zi este recordul SGR-ului de până acum; am solicitat companiei RetuRo să prioritizeze HoReCa. În niciun caz nu ne dorim ca restaurantele în loc să aibă în spațiile de depozitare alimente să țină sticle în vestiare sau saci cu ambalaje„.
În prezent din 80.000 de magazine, restaurante, hoteluri și cafenele din România doar aproximativ 30.000 s-au înscris până la capăt în sistemul de garanție returnare.
Adrian Jurchescu
Sursa foto: gov.ro