Caraş-Severin: încep controalele în centrele destinate persoanelor vârstnice, cu dizabilităţi şi copiilor
Prefectul judeţului Caraş-Severin, Ioan Dragomir, în calitate de reprezentant pe plan local al Guvernului, a dispus demararea de controale la centrele din județ, având în vedere problemele grave identificate în organizarea și desfășurarea activității centrelor rezidențiale destinate persoanelor vârstnice, celor destinate persoanelor cu dizabilități și copiilor ca urmare a recentelor acțiuni derulate de structurile de parchet în cooperare cu structurile de specialitate din cadrul instituțiilor și autorităților cu atribuții în domeniu și conform celor dispuse de prim-ministrul României, Marcel Ciolacu.
Articol editat de Valentina Adam, 11 iulie 2023, 16:25 / actualizat: 12 iulie 2023, 19:49
Acțiunile de control se vor desfășura în perioada 10 – 17 iulie 2023 la toate centrele rezidențiale destinate persoanelor vârstnice, centrele rezidențiale destinate persoanelor cu dizabilități și cele destinate copiilor care funcționează în sistem public sau privat și vor fi efectuate de către două comisii mixte de control constituite prin ordin al prefectului, din care fac parte reprezentanți ai următoarelor instituții: Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Caraș-Severin, Inspectoratul de Poliție Județean Caraș-Severin, Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Semenic” al județului Caraș-Severin, Direcția de Sănătate Publică Caraș-Severin, Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor Caraș-Severin, Inspectoratul Teritorial de Muncă Caraș-Severin, Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Caraş-Severin.
Prefectul județului Caraș-Severin, Ioan Dragomir, s-a întâlnit luni, 10 iulie, în cadrul unei ședințe cu toți membrii comisiilor, pentru a discuta aspectele organizatorice ale acțiunilor de control și principalele direcții care trebuie urmate.
Prefectul le-a transmis acestora să trateze cu maximă responsabilitate controalele pe care le vor desfășura, punând accentul pe verificarea respectării condițiilor prevăzute de autorizațiile de funcționare. Totodată, să acționeze cu toleranță zero față de orice încălcare a legislației, însă să manifeste diplomație și tact, iar pe durata prezenței în centrele verificate să nu perturbe activitatea acestora, având în vedere că unele controale vor fi efectuate în timpul servirii meselor sau în perioada de recreere.
”Având în vedere problemele deosebite, grave chiar, identificate în organizarea și desfășurarea activității centrelor rezidențiale pentru persoane vârstnice, a celor cu dizabilități și a copiilor, ca urmare a recentelor acțiuni derulate de structurile de parchet, premierul României, dl. Marcel Ciolacu, în ședința de lucru, din nou a dispus măsuri concrete în fiecare județ. Astfel, prin ordin al prefectului, s-a dispus începerea de controale în județul nostru. Controalele se vor desfășura în perioada 10-17 iulie la toate centrele rezidențiale destinate persoanelor vârstnice, cele cu dizabilități și copiilor și se vor efectua de către două comisii mixte de control constituite prin ordin de prefect. În aceste condiții, au fost cooptați specialiști de la Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială, Inspectoratul de Poliție Județean, Inspectoratul pentru Situații de Urgență Semenic, Direcția de Sănătate Publică, Direcția Sanitar-Veterinară, Inspectoratul Teritorial de Muncă și Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorului, bineînțeles și reprezentanți ai Instituției Prefectului.
Astăzi m-am întâlnit personal cu membri ai acestor două echipe, le-am transmis rugămintea de a trata cu maximă responsabilitate aceste controale, punând accentul de verificare a respectării condițiilor prevăzute în autorizațiile de funcționare. De asemenea, trebuie să acționăm cu toleranță zero față de orice încălcare a legislației. Aceste controale trebuie să le desfășurăm cu tact, cu diplomație, iar pe durata prezenței centrele verificate să nu aibă perturbată activitatea. În fiecare z,începând de mâine vom transmite rapoarte la organele centrale Ministerul Muncii, Ministerul Sănătății și Ministerul Afacerilor Interne. Acțiunile acestea de control se vor face inopinat. Acțiunile se fac operativ, am putea să le spunem în mod operativ, în sensul că ne prezentăm la instituția respectivă și cred eu că se și așteaptă ei. Toate aceste unități se așteaptă la aceste controale, dar nu au fost anunțați. Cel puțin oficial, au fost anunțați că vor începe astăzi controalele.
După cum cunoașteți, anul trecut, tot prin ordin al prefectului, am constituit o comisie mixtă, care pe perioada a 3 săptămâni a desfășurat controale la toate centrele, după niște criterii și punctaje stabilite de comun acord cu Agenția Județeană pentru Inspecție Socială. Și anul acesta în toate instituțiile au desfășurat controale, însă din ce am aflat de la reprezentanții acestora, nu au fost probleme deosebite sau probleme re genul celor înregistrate la București sau județul Ilfov”, a spus prefectul județului Caraș-Severin, Ioan Dragomir.
La finalizarea verificărilor, rezultatele vor fi centralizate de către Instituția Prefectului – Județul Caraș-Severin și transmise Ministerului Muncii și Solidarității Sociale, Ministerului Sănătății și Ministerului Afacerilor Interne.