Capacitatea de transport mărfuri pe Dunăre, afectată cu peste 40% din cauza cotelor scăzute
Articol editat de Gerhard Chwoika, 18 august 2015, 20:00 / actualizat: 19 august 2015, 1:41
Traficul naval continuă să se desfășoare cu restricții în aval de barajul Porțile de Fier I din cauza debitului Dunării care înregistrează la intrarea în țară, pe secțiunea Baziaș, 2.600 metri cubi/ secundă, cu 1.700 metri cubi/ secundă sub media multianuală a lunii august.
Surse din cadrul Autorității de Navigație Teritorială Mehedinți au declarat că zona este tranzitată de trei convoaie în compunerea cărora se află 21 de unități, ale căror echipaje sunt obligate să se deplaseze cu viteză redusă și respectând balizele amplasate de-a lungul șenalului, acesta din urmă suferind modificări continuu. Autoritățile cu responsabilități în siguranța navigației pe Dunăre au identificat în sectoarele administrate următoarele puncte critice: Salcia (între kilometri 820 și 823 pescaj de trecere de 2,80 metri, iar lățimea șenalului de 190 metri), Bogdanu (între kilometri 783 și 785 pescajul de trecere — 2,00 metri, lățimea șenalului — 160 metri), Dobrina (între kilometri 759 și 761) pescajul de trecere — 1,60 metri, lățimea șenalului — 170 metri), Pietrișul (între kilometri 756 și 759 — pescajul de trecere — 2,50 metri, lățimea șenalului — 160 metri), Linovo-Calafat (între kilometri 736 și 739 pescajul de trecere — 2,40 metri, lățimea șenalului — 210 metri) și Păpădia-Bechet (între kilometri 676 și 678) — pescajul de trecere—1,80 metri, lățimea șenalului — 100 metri).
Potrivit acelorași surse, pe Dunăre se lucrează cu 60% din capacitatea de transport din cauza cotelor reduse, navele fiind încărcate aproape la jumătate din capacitate, întrucât pescajul este de aproape 1,6 metri, față de 2,5 metri cât este normal, situație care nu s-a mai înregistrat în sectoarele afectate din anul 2006. (Hardy Cvoica)
Sursa: gds.ro