Cale ferată România – Serbia: Aviz favorabil pentru modernizarea liniei Reșița – Timișoara cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – Frontieră
Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA informează că joi, 22 februarie, Consiliul Tehnico-Economic a aprobat variantele optime din cadrul Studiului de fezabilitate pentru obiectivul Reabilitarea/modernizarea liniei CF Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – Frontieră.
Articol editat de Valentina Adam, 22 februarie 2024, 21:52 / actualizat: 23 februarie 2024, 14:10
Obiectivul de investiții Reabilitarea/modernizarea liniei CF Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – Frontieră este realizat în cadrul parteneriatului comun semnat între autoritățile locale ale municipiilor REȘIȚA și TIMIȘOARA, consiliile județene CARAȘ – SEVERIN și TIMIȘ și CNCF CFR SA.
Consiliul Tehnico-Economic al CFR SA a avizat favorabil variantele optime prezentate în cadrul Studiului de Fezabilitate pentru Reabilitarea/modernizarea liniei CF Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – Frontieră, pe cele două tronsoane, astfel:
►Componenta A: Timișoara Nord – Stamora Moravița – Frontieră (58 km)propusă pentru finanțare în cadrul Programului Transporturi (PT) 2021 – 2027, o investiție în valoare de 2.092.343.265,44 lei, fără TVA.
►Componenta B: Reșița Nord – Voiteni (59 km) propusă pentru finanțare din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat și/sau alte surse legal constituite, o investiție în valoare de 1.408.885.137, 54 lei, fără TVA.
Menționăm faptul că, pentru atingerea parametrilor tehnici prevăzuți în studiul de fezabilitate, principalele obiective ale lucrărilor de modernizare pe cele două tronsoane sunt:
►Componenta A: tronsonul CF Timișoara Nord – Stamora Moravița – Frontieră, aflat pe raza județului Timiș:
– creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km/h pentru trenurile de călători, iar pentru trenurile de marfă la 80 km/h
– modernizarea a 9 stații/ halte/puncte de mișcare
– reabilitarea a 23 treceri la nivel, 21 poduri și 19 podețe
►Componentei B: tronsonul CF Reșița Nord – Voiteni, aflat pe raza județelor Timiș și Caraș-Severin:
– creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km/h pentru trenurile de călători, iar pentru trenurile de marfă la 80 km/h
– modernizarea a 12 stații/ halte/puncte de mișcare
– reabilitarea a 35 treceri la nivel, 12 poduri și 119 podețe
Termenul de realizare a investițiilor pe cele două tronsoane va fi de 50 de luni pentru tronsonul CF Timișoara Nord – Stamora Moravița – Frontieră, din care 8 luni pentru proiectare și 42 de luni pentru execuția lucrărilor, iar pentru tronsonul CF Reșița Nord – Voiteni va fi de 60 de luni, din care 8 luni pentru proiectare și 52 de luni pentru execuția lucrărilor.
”Precizăm faptul că, în cadrul acestui parteneriat comun pentru realizarea obiectivului de investiții Reabilitarea/modernizarea liniei CF Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – Frontieră, semnat cu autoritățile locale, reprezentanții CFR SA vor asigura suportul tehnic de specialitate pentru avizarea/aprobarea documentaţiilor și derularea procedurilor de achiziţii publice și, ulterior, prin personalul calificat va participa la supervizarea/monitorizarea și recepția lucrărilor de modernizare pe cele două tronsoane”, se arată în comunicatul de presă al CFR SA.