Bacul de la Moldova Nouă, abandonat pe malul Dunării şi fără pază, riscă să se distrugă din cauza îngheţului
Judeţul Caraş-Severin riscă să înapoieze Uniunii Europene, 2,3 milioane de euro. Bacul de trecere a Dunării în Serbia, pe la Moldova Nouă, realizat printr-un proiect transfrontalier şi inaugurat în urmă cu doi ani, în prezent este nefuncţional. Operatorul, S.C. Eoliana Caraş nu mai poate să-şi onoreze obligaţiile, astfel că va intra în insolvenţă din cauza datoriilor acumulate în pandemie atunci când cursele au fost suspendate.
Articol editat de Mirabela Afronie, 30 decembrie 2021, 07:00
Inaugurat în urmă cu doi ani, bacul Baziaş 4 este abandonat pe malul Dunării, fără pază, existând pericolul să se distrugă din cauza temperaturilor scăzute. Şi asta pentru că societatea Eoliana Caraş, cea care administrează nava are conturile blocate, nu mai poate efectua treceri peste Dunăre şi nici nu are bani să-şi plătească angajaţii. Firma are datorii de peste 350.000 de lei deoarece din cauza pandemiei de coronavirus, în primăvara anului trecut, cursele au fost suspendate. În plus, administratorul societăţii Alina Bărbulescu şi-a dat demisia în toamna acestui an.
Fostul administrator al societăţii Eoliana Caraş, Alina Bărbulescu: Mi-am depus demisia, am ieşit din această societate. Proiectul este foarte frumos, îmi pare rău din tot sufletul că nu am putut mai mult, nu găsesc cuvinte să vă spun cât de rău îmi parte. Atât pot să spun.
Dată fiind situaţia, consilierii judeţeni au decis desemnarea unui reprezentant în Adunarea Generală a Acţionarilor la Eoliana Caraş în privinţa deschiderii procedurii de insolvenţă a societăţii. Proiectul nu a fost votat de opoziţie care a fost de părere că se putea găsi altă soluţie pentru a aduce firma pe linia de plutire.
Preşedintele forului judeţean, Romeo Dunca: Am luat o hotărâre tranşantă să putem avea grijă de bun, să-l putem proteja de eventualele probleme ce ar putea apărea dacă ar îngheţa Dunărea, să-l dăm în pază până la primăvară și vom iniția o licitație pentru a găsi agenți economici privați care pot și doresc să administreze bunul nostru.
Amintim că bacul de trecere a Dunării în Serbia, pe la Moldova Nouă a fost realizat printr-un proiect transfrontalier, iar dacă investiţia se dovedeşte inutilă, Comisia Europeană ar putea cere banii înapoi, respectiv 2,3 milioane de lei.