Autostrada România–Serbia: A fost stabilit traseul final al tronsonului Timișoara-Moravița!
Analiza multicriterială a studiului de fezabilitate pentru Autostrada Timișoara – Moravița (aproximativ 70 de km lungime) a fost finalizată și a fost stabilit traseul, potrivit ministrului Transporturilor Cătălin Drulă.
Articol editat de Gerhard Chwoika, 19 martie 2021, 15:30
„Acum pot începe investigațiile de teren și proiectarea detaliată. În cadrul proiectului, au fost cercetate 11 variante de traseu. Toate au fost comparate în cadrul analizei multicriteriale, pe baza unor norme economice și de mediu – 70% a contat criteriul economic și 30%, cel de mediu”, a explicat ministrul Transporturilor.
Potrivit acestuia, pe primul loc se află, la mare distanță de celelalte alternative de traseu, varianta 5 (85 de puncte din 100, în timp ce a doua clasată a avut 54 de puncte).
„Varianta 5 propune o rută care se desprinde din A1 în zona Remetea Mare, continuă în paralel cu centura Timișoara Sud până în zona Giroc, unde va fi realizat un drum de legătură cu această centură. De acolo, traseul merge spre sud, pe ruta Jebel – Opaița – Stamora Germană – Moravița, până la granița cu Serbia”, a detaliat Cătălin Drulă.
Astfel, se dă startul fazei a doua a studiului de fezabilitate care implică investigații detaliate de teren (studiile geotehnic, arheologic, topografic, mediu) și care va fi gata în primăvara anului viitor, potrivit șefului Transporturilor.
El a adăugat că anul acesta proiectul beneficiază de alocări de 4,9 milioane de lei de la bugetul de stat, din fonduri europene.
A9 Timișoara – Moravița este crucială pentru conexiunea vestului țării cu Serbia și, mai departe, la rețeaua rutieră din Balcanii de Vest, respectiv din sudul Europei.
Sursa: economica.net