[AUDIO] Restaurantele sunt închise, iar patronii se gândesc cum să facă față acestei perioade dificile. Un lanț de magazine din Caraș-Severin livrează marfa acasă
Articol editat de Cristina Corocan, 23 martie 2020, 16:29 / actualizat: 23 martie 2020, 20:55
Restaurantele, hotelurile, cafenele și localurile publice au fost închise, în urmă cu câteva zile. Activitatea lor poate continua însă pentru livrare la domiciliu sau alte activități, care nu presupun clienți într-o incintă.
”Noi am închis cu câteva zile înainte de a se lua această decizie, a spus George Popescu, patronul unui restaurant din municipiul Reșița:
”Noi am luat decizia de a închide restaurantul cu una sau două zile mai devreme să fie interzis din punct de vedere legal. Am luat această decizie deoarece am luat în considerare riscurile la care ne expunem noi patronii, angajații, dar și cei care ne frecventează localul. Situația este destul de dificilă și nu știm ce am putea să facem. Fiecare om va avea după această criză o altă prioritate, majoritatea vor realiza că era bine dacă aveam vreun ban pus deoparte. La acestea se adaugă faptul că pentru fiecare lună în care vom avea restaurantul închis ne va trebui, probabil, un an să ne revenim. Mă refer la numărul de clienți, care să frecventeze din nou restaurantul nostru. Noi am sistat de tot activitatea nu funcționăm nici în regim de catering. Nu știm dacă lumea o să se axeze pe acest sistem în continuare, nici dacă peste ceva timp mai este posibil să se livreze mâncarea la domiciliu. Măsurile care trebuie luate pe acest traseu dintre restaurant și domiciliul clientului trebuie să fie foarte precise, astfel încât să nu punem în pericol nici sănătatea angajaților, nici a clienților”, a spus George Popescu.
Un lanț de magazine din județul Caraș-Severin livrează marfă acasă
Un lanț de magazine din județul Caraș-Severin vine în întâmpinarea dorințelor clienților și livrează marfa de pe raft direct la ușa acestora, în condiții de maximă siguranță, după cum ne spune patroana acestuia, Cristiana Feieș Bahan:
”Facem lucrul acest de mai bine de un an jumătate. Livrăm marfa cu ajutorul unei autoutilitare, după ce în prealabil clienții fac comanda pe site-ul nostru sau la telefonul pus la dispoziție. Alimentele se așează în lăzi speciale, facem un bon și o livrăm acasă la aceștia. În ultima perioadă a crescut numărul de comenzi, de la 6-8 la 30-40 pe zi. Înainte reușeam să ne încadrăm în 60 minute timp de livrare, dar acum este mai greu fiindcă avem comenzi consistente și nu de puține ori angajații noștri au de livrat multe baxuri de apă, până la etajele superioare. Trebuie să facă mai multe drumuri pe ”scară” pentru a transporta toate alimentele comandate. De săptămâna trecută se poate achita și cu cardul, nu numai cash. Cele mai căutate produse sunt: făina, drojdea, mălaiul, grișul, pe care nici noi nu le mai avem. Nu am mai găsit nici la distribuitori. Avem în rest din toate celelalte, oamenii pot apela la noi cu încredere. La comandă se mai adaugă transportul, în jur de 7 lei, și prețul plaselor folosite la ambalare. Fiecare comandă este livrată în condiții foarte sigure, mașinile și magazinul sunt dezinfectate zilnic, de mai multe ori. Angajații poartă mănuși, măști și se schimbă și de trei ori pe zi. Dorim să ne protejăm pe noi, pentru că suntem foarte expuși. Ne dorim ca oamenii să aibă pe masa ceea ce își doresc, a concluzionat Cristiana Feieș Bahan.
Așadar restaurantele, hotelurile, cafenele și localurile publice au fost închise. Este permisă organizarea acestor unităţi pentru comercializarea produselor care nu presupun rămânerea clienţilor în interiorul unităţii.