[AUDIO] Peste 66.000 de convorbiri la Telefonul Vârstnicului în 6 ani de funcționare. Din Banat într-un an de zile au fost peste 370 de apeluri
Articol editat de Cristina Corocan, 1 octombrie 2021, 17:49 / actualizat: 2 octombrie 2021, 10:22
Număr record de apelanti la Telefonul Vârstnicului, iar pe primul loc în topul nevoilor exprimate de aceste persoane este nevoia de informaţii utile care nu sunt accesibile tuturor.
Solicitările pe care seniorii le-au exprimat în acestă perioadă la Telefonul Vârstnicului au vizat cinci mari categorii de nevoi: 1. informații utile și actualizate, 2. îngrijire și sprijin practic în funcție de gradul de dependență, 3. sprijin emoțional și psihologic, 4. ajutor material sau financiar, 5. nevoia de a fi activ și de participare la viața socială.
Serviciul social Telefonul Vârstnicului, singura linie telefonică gratuită și confidențială dedicată vârstnicilor din România, a înregistrat din martie 2020 și până în martie 2021 o cifră record de peste 19 mii de solicitări si apelanți unici, de la înființarea ei, în urmă cu 6 ani. Practic, numărul de vârstnici care au solicitat sprijin aproape s-a triplat. Coordonatorul acestui serviciu național Roxana Molocea a vorbit despre cum se prezintă situația la nivel național, în emisiunea ”Banatul în direct”:
Anul trecut au avut loc peste 16 mii de convorbiri telefonice cu peste 3400 de seniori care au beneficiat de consiliere, îndrumare, informare și, nu în ultimul rând, sprijin material sau emoțional.
Tot în cadrul emisiunii ”Banatul în direct”, sărbătoriții de astăzi și-au expus gândurile lor în aceste vremuri destul de dificile:
Telefonul Vârstnicului poate fi contactat gratuit la 0800 460 001, de luni până vineri între orele 08.00 – 20.00 și sâmbăta între 08:00 – 16:00.