[AUDIO] La întocmirea cărții de identitate avem nevoie, în continuare, de copii după actele de stare civilă
De la începutul anului a intrat în vigoare actul normativ care interzice instituţiilor publice să ceară copii de pe avize sau alte documente care au fost emise de către entităţi ale statului. Acest lucru nu este valabil în cazul solicitărilor pentru eliberarea documentelor de identitate. Șeful Direcției de Evidență a Persoanelor Caraș-Severin, Corina Vîrvoni spune că deocamdată nu se fac cărți electronice de identitate, așa că se lucrează tot după metoda clasică.
Articol editat de Sebastian Dragomir, 4 ianuarie 2022, 11:52
”În vara anului trecut a intrat în vigoare regulamentul european care stabilește aplicarea cărții electronice la nivelul tuturor statelor membre al Uniunii Europene. Dar, acest regulament prevede ca emiterea cărților electronice de identitate să se facă în 36 de luni de la intrarea în vigoare a lui. Noi nu avem un calendar pentru că totul este coordonat de Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date. Doar când vom emite cărți electronice nu se vor mai cere copii după actele de stare civilă ale cetățenilor. Acest lucru s-ar putea întâmpla la sfârșitul anului 2022 sau în 2023. Să nu uităm că la nivel mondial este o criză a cip-urilor.”
În România, Cartea Electronică de Identitate se eliberează doar la Cluj-Napoca, în cadrul unui proiect pilot lansat în vara anului trecut.