[AUDIO] În comuna Brebu a fost inaugurat Serviciul Public Comunitar de Evidenţa Persoanelor
În comuna Brebu funcţionează din această săptămână Serviciul Public Comunitar de Evidenţa Persoanelor. Astfel, cei care vor avea nevoie de un nou act de identitate nu vor mai fi nevoiţi să se deplaseze în municipiul Reşiţa, ci vor putea face toate demersurile aici, economisind astfel timp şi bani, susţine primarul Ion Ţicheriu cel care a încheiat un parteneriat şi cu Primăria Zorlenţu Mare pentru dezvoltarea acestui serviciu în comunitate.
Articol editat de Daiana Rosca, 13 octombrie 2022, 17:44 / actualizat: 13 octombrie 2022, 19:11
Serviciul Public Comunitar de Evidenţa Persoanelor Brebu are doi angajaţi şi deserveşte cetățenii din localitate dar şi pe cei din: Valeadeni, Apadia, Zorlențu Mare și Zorlencior. Acesta funcţionează în fosta clădire a centrului de Informare Turistică. Valoarea investiţiei depăşeşte 90 de mii de lei iar suma a fost suportată integral de Primăria Brebu.
Acest serviciu nu va elibera doar acte de identitate ci din 2023 se va extinde. Astfel că cetăţenii vor putea solicita şi certificatele de naștere sau de stare civilă, chiar şi cele de deces, ne-a mai declarat primarul Ion Ţicheriu.
Primul buletin a fost emis iar activitatea se desfăşoară fără probleme, cetăţenii fiind mulţumiţi că nu vor mai face naveta la Reşiţa când vor fi nevoiţi, de exemplu să-şi schimbe buletinul expirat. Activitatea Serviciului Public Comunitar Local se desfasoară în interesul persoanelor şi al comunitatii şi vine în sprijinul instituţiilor statului, exclusiv pe baza şi în executarea legii.
Principalele atribuţii ale serviciului sunt următoarele:
- primeşte cererile şi documentele necesare pentru eliberare cărţilor de identitate, stabilirea, restabilirea ori schimbarea domiciliului, precum şi acordarea vizei de resedinta, in conformitate cu prevederile legale ;
- preia imaginile cetăţenilor, actualizează baza de date cu informaţiile referitoare la persoana, eliberează acte de identitate şi cărţi de alegător;
- înregistrează toate cererile, în registrele corespunzătoare fiecărei categorii de lucrari, in conformitate cu prevederile metodologiei de lucru ;
- răspunde de corectitudinea datelor preluate din documentele primare şi înscrise în formularele necesare eliberării actelor de identitate;
- înmânează actele de identitate titularilor care au solicitat eliberarea acestora;
- formulează propuneri pentru îmbunătaţirea muncii ,modificarea metodologiilor de lucru ,etc.;
- asigură conservarea si utilizează, in procesul muncii, evidenţele locale;