[AUDIO-FOTO] Avizele sunt problema: Direcţia regională de drumuri şi poduri Timişoara pune beţe în roate investitorilor de la Cascada Bigăr
Articol editat de Gerhard Chwoika, 28 iulie 2016, 18:00 / actualizat: 28 iulie 2016, 20:38
Povestea internațională a cascadei Bigăr a început în septembrie 2010, odată cu lansarea albumului National Geographic – România. Acolo apărea pentru prima dată într-un ghid de călătorie, iar ulterior a revenit într-o listă cu 10 cascade unice în lume. Cum este nou apărută în peisajul turistic naţional şi internaţional indicatoarele instalate în urmă cu zeci de ani, nu au mai fost reactualizate de Direcţia regională de drumuri şi poduri Timişoara care, când au aflat că există un investitor serios interesat de amenajarea zonei au început să tărăgăneze eliberarea avizelor şi acordurilor, ba chiar au mai şi impus realizarea unor proiecte speciale spune managerul de proiect Teia Ciulacu:
„A trebuit să parcurgem un flux de proiectare şi de avizare anevoios la care lucrăm din aprilie 2014. A fost nevoie şi de o serie de avize de la drumuri, acestea fiind cele mai „dureroase” să spun aşa şi ca durată şi ca implementare. A fost nevoie de un proiect special şi de autorizări pe care am reuşit să le obţinem abia în primăvara acestui an. Se va mai face încă o lucrare suplimentară care a fost impusă de cei de la drumuri ca să ne dea autorizaţia pentru amplasarea platformei metalice de acces la baza cascadei, iar noi vom face şi o amplasare corectă şi completă de semnalizări rutiere pentru că nici acestea nu există în zonă.”
În prezent este imposibil ca cei ce călătoresc în Banat să treacă pe lângă şi să nu observe obiectivul din Cheile Minişului pentru că din lipsă de indicatoare mașinile turiştilor sunt parcate haotic pe marginea drumului şi fiecare ştie în acest fel că a ajuns unde trebuie. (Hardy Cvoica)