Prima pagină » Actualitate » [AUDIO] Claudiu Dolot: În România există o instituţie care protejează drepturile consumatorilor
[AUDIO] Claudiu Dolot: În România există o instituţie care protejează drepturile consumatorilor
Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor au aplicat în ultimele 6 luni, amenzi în valoare de 18 milioane de lei. La mai mult de jumătate dintre societăţile comerciale verificare s-au constatat deficienţe, a declarat Claudiu Dolot, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.
În ultimele şase luni, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a consiliat mai bine de 1.000 de operatori economici, a desfăşurat 19 controale tematice la nivel naţional, a verificat peste 10.000 de comercianţi şi a aplicat amenzi în valoare de peste 18 milioane de lei. Au fost verificaţi până acum peste 10.000 de comercianţi, la mai bine de 6.500 dintre aceştia fiind depistate abateri. În urma acestor controale, comisarii noştri au aplicat amenzi contravenţionale de peste 18 milioane de lei. Valoarea produselor neconforme oprite de la comerciaizare s-a cifrat la peste 4,5 milioane de lei.
În ultimele şase luni, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a consiliat mai bine de 1.000 de operatori economici, a desfăşurat 19 controale tematice la nivel naţional, a verificat peste 10.000 de comercianţi şi a aplicat amenzi în valoare de peste 18 milioane de lei. Au fost verificaţi până acum peste 10.000 de comercianţi, la mai bine de 6.500 dintre aceştia fiind depistate abateri. În urma acestor controale, comisarii noştri au aplicat amenzi contravenţionale de peste 18 milioane de lei. Valoarea produselor neconforme oprite de la comerciaizare s-a cifrat la peste 4,5 milioane de lei.
Claudiu Dolot a vorbit şi despre priorităţile pe care le are din funcţia pe care o deţine:
În ceea ce priveşte acţiunile de viitor şi pentru viitor, am câteva priorităţi pe care îmi doresc să vi le supun atenţiei. Activitatea noastră se derulează în strânsă legătură cu noua agendă pentru consumatori a Comisiei Europene, pe perioada 2020 – 2024, astfel încât, pe termen scurt, Comisia acordă prioritate protecţiei drepturilor pasagerilor la rambursarea integrală a plăţilor în avans efectuate pentru călătoriile care sunt anulate ulterior. Apoi, este vorba despre prevenirea creşterii tehnicilor înşelătoare de marketing şi a escrocheriilor la cumpărăturile online.
Cei care desfăşoară activităţi economice trebuie să conştientizeze că există o instituţie care le protejează drepturile consumatorilor, a mai spus Claudiu Dolot.