[AUDIO] Chiar dacă nu e rentabilă, Regionala Timişoara NU are în vedere închiderea căii ferate Oraviţa-Anina. De la Bucureşti se decide soarta Semmeringului Bănăţean!
Regionala de Căi Ferate Timișoara NU doreşte închiderea Semmeringului Bănăţean, a declarat pentru Radio Reşiţa directorul sucursalei din vestul ţării, Florin Blăgăilă, prezent la discuţiile iniţiate de Universitatea „Eftimie Murgu” în vederea salvării de la închidere a căii ferate Oraviţa-Anina din data de 15 decembrie 2019:
Articol editat de Gerhard Chwoika, 3 decembrie 2019, 05:25
„Timişoara nu doreşte desfiinţarea trenului. Timişoara nu doreşte eliminarea pe perioada de 3 luni, de 6 luni sau ocazională de grupuri. Regionala Timişoara de Călători doreşte circulaţia acestui tren non-stop. Puterea de decizie nu este la noi. Dacă depindea de mine şi de stiloul meu, subiectul ăsta nu exista. Nu depinde de Regionala de transport Timişoara circulaţia acestui tren. 99,99% am făcut tot ce se poate omeneşte posibil ca acest tren să circule. Inclusiv ce a fost oameni în plus, i-am dat în altă parte. Dacă nu eram noi, vagoanele din gară au fost până mai ieri fără reparaţii periodice, acum le-am făcut la toate. Aveţi un vagon din 2010 care a stat în bălării până acum trei luni. Acum este în Paşcani să-i fac revizia şi să-l aduc în Oraviţa, să-l pregătesc la revizia din Timişoara, să-l fac salon. Avem două locomotive, una de rezervă, una titulară, cu care circulăm alternativ. Şi astea au fost făcute tot datorită nouă. Revizia la vagoane este 90% refăcută, tocmai ca să fim în aliniamentul cu ce se doreşte. Programul trenului îl fac flexibil cum se doreşte. Îl pot lăsa în Anina şi două ore, dar şi patru. OK, o să circule trenul: aprilie, mai, iunie, iulie, august, septembrie, e OK, dar în celelalate luni nu e OK. În perioada de iarnă nu e rentabil că, foloseşti oamenii, motorina, uzura, sunt multe de adunat şi NU este rentabil. Dar am zis să nu mergem pe rentabilitate şi din contră că mai sunt şi altele nerentabile şi să facem de aşa manieră încât să meargă datorită Semmeringului Bănăţean, dar dacă nu e conjunctură de fapte nu o să fie niciun tren„.
Florin Blăgăilă a mai spus că, pentru o rezolvare corectă a situaţiei, implicarea primăriilor Anina şi Oraviţa este obligatorie, pentru că se are în vedere şi exploatarea serviciilor din cele două gări.