Ascultă Radio România Reșița Live

[AUDIO] Chiar dacă nu e rentabilă, Regionala Timişoara NU are în vedere închiderea căii ferate Oraviţa-Anina. De la Bucureşti se decide soarta Semmeringului Bănăţean!

Regionala de Căi Ferate Timișoara NU doreşte închiderea Semmeringului Bănăţean, a declarat pentru Radio Reşiţa directorul sucursalei din vestul ţării, Florin Blăgăilă, prezent la discuţiile iniţiate de Universitatea „Eftimie Murgu” în vederea salvării de la închidere a căii ferate Oraviţa-Anina din data de 15 decembrie 2019:

[AUDIO] Chiar dacă nu e rentabilă, Regionala Timişoara NU are în vedere închiderea căii ferate Oraviţa-Anina. De la Bucureşti se decide soarta Semmeringului Bănăţean!

Articol editat de Gerhard Chwoika, 3 decembrie 2019, 05:25

Timişoara nu doreşte desfiinţarea trenului. Timişoara nu doreşte eliminarea pe perioada de 3 luni, de 6 luni sau ocazională de grupuri. Regionala Timişoara de Călători doreşte circulaţia acestui tren non-stop. Puterea de decizie nu este la noi. Dacă depindea de mine şi de stiloul meu, subiectul ăsta nu exista. Nu depinde de Regionala de transport Timişoara circulaţia acestui tren. 99,99% am făcut tot ce se poate omeneşte posibil ca acest tren să circule. Inclusiv ce a fost oameni în plus, i-am dat în altă parte. Dacă nu eram noi, vagoanele din gară au fost până mai ieri fără reparaţii periodice, acum le-am făcut la toate. Aveţi un vagon din 2010 care a stat în bălării până acum trei luni. Acum este în Paşcani să-i fac revizia şi să-l aduc în Oraviţa, să-l pregătesc la revizia din Timişoara, să-l fac salon. Avem două locomotive, una de rezervă, una titulară, cu care circulăm alternativ. Şi astea au fost făcute tot datorită nouă. Revizia la vagoane este 90% refăcută, tocmai ca să fim în aliniamentul cu ce se doreşte. Programul trenului îl fac flexibil cum se doreşte. Îl pot lăsa în Anina şi două ore, dar şi patru. OK, o să circule trenul: aprilie, mai, iunie, iulie, august, septembrie, e OK, dar în celelalate luni nu e OK. În perioada de iarnă nu e rentabil că, foloseşti oamenii, motorina, uzura, sunt multe de adunat şi NU este rentabil. Dar am zis să nu mergem pe rentabilitate şi din contră că mai sunt şi altele nerentabile şi să facem de aşa manieră încât să meargă datorită Semmeringului Bănăţean, dar dacă nu e conjunctură de fapte nu o să fie niciun tren„.

Florin Blăgăilă

Florin Blăgăilă a mai spus că, pentru o rezolvare corectă a situaţiei, implicarea primăriilor Anina şi Oraviţa este obligatorie, pentru că se are în vedere şi exploatarea serviciilor din cele două gări.

Un local din Reșița a fost transformat în refugiu pentru iubitorii de carte și socializare
Actualitate vineri, 17 ianuarie 2025, 10:49

Un local din Reșița a fost transformat în refugiu pentru iubitorii de carte și socializare

O inițiativă inedită  transformă un bar într-un refugiu pentru iubitorii de carte și socializare. Astfel, clienții sunt invitaţi să...

Un local din Reșița a fost transformat în refugiu pentru iubitorii de carte și socializare
A ars o casă din Moldova Nouă
Actualitate vineri, 17 ianuarie 2025, 10:17

A ars o casă din Moldova Nouă

Pompierii din Moldova Nouă au intervenit noaptea trecută, pentru stingerea unui incendiu produs la o casă de pe strada 1 Decembrie 1918....

A ars o casă din Moldova Nouă
Reşiţa: Producătorul de oţel Artrom Steel Tubes Slatina va fi preluat de compania americană GLGH Steel
Actualitate joi, 16 ianuarie 2025, 15:25

Reşiţa: Producătorul de oţel Artrom Steel Tubes Slatina va fi preluat de compania americană GLGH Steel

Artrom Steel Tubes, producător român de tevi din oţel fără sudură cu sediul în Slatina şi Reşiţa, va fi preluat de către GLGH Steel,...

Reşiţa: Producătorul de oţel Artrom Steel Tubes Slatina va fi preluat de compania americană GLGH Steel
Remus Cherla: Şina de cale ferată nefolosită devine impracticabilă
Actualitate joi, 16 ianuarie 2025, 14:00

Remus Cherla: Şina de cale ferată nefolosită devine impracticabilă

Nefuncţionarea trenului pe relaţia Oraviţa-Anina un timp mai îndelungat, implică, în timp, deteriorarea şinei, lucru ce face imposibilă...

Remus Cherla: Şina de cale ferată nefolosită devine impracticabilă
Actualitate joi, 16 ianuarie 2025, 13:26

Alegeri locale parţiale în Caraş-Severin şi prezidenţiale în 4 mai 2025

Guvernul a decis să organizeze alegeri locale parţiale şi prezidenţiale în 4 mai 2025. Guvernul adoptă joi, 16 ianuarie 2025 cadrul legislativ...

Alegeri locale parţiale în Caraş-Severin şi prezidenţiale în 4 mai 2025
Actualitate joi, 16 ianuarie 2025, 12:00

Primăria Reșița vrea să transforme terenul din spatele Gării de Nord într-o piațetă modernă

Primăria Reșița vrea să transforme terenul din spatele Gării de Nord într-o piațetă modernă. Terenul și construcția din spatele Gării de...

Primăria Reșița vrea să transforme terenul din spatele Gării de Nord într-o piațetă modernă
Actualitate joi, 16 ianuarie 2025, 12:00

Se creează o nouă cale de acces spre Muntele Mic

Se creează o nouă cale de acces spre Muntele Mic şi noi locuri de parcare. Investiția este de 14,4 milioane de lei. Turiștii care se îndreaptă...

Se creează o nouă cale de acces spre Muntele Mic
Actualitate joi, 16 ianuarie 2025, 10:00

Angajaţii CFR Călători Timişoara din gara Oraviţa, vor prelua alte îndatoriri din secţie

În intervalul celor 4 zile în care Semmeringul bănăţean nu va circula, conform unei adrese recente a Sucursalei CFR Călători Timişoara,...

Angajaţii CFR Călători Timişoara din gara Oraviţa, vor prelua alte îndatoriri din secţie