[AUDIO] Ce se întâmplă cu sejururile achitate pentru 2020? Ce spun reprezentanții agențiilor de turism
Articol editat de Cristina Corocan, 6 mai 2020, 10:46 / actualizat: 6 mai 2020, 11:55
Agenţiile de turism sunt asaltate de persoane care vor returnarea avansului plătit pentru vacanţe sau doresc amânarea lor.
Miniştrii Turismului din Uniunea Europeană nu au încă o agendă clară privind reluarea turismului pe continent. Sunt foarte multe persoane care și-au făcut rezervări pentru această vară și care au achitat chiar integral contravaloarea sejurului.
”Doresc să știe exact ce opțiuni au în condițiile actuale, astfel activitatea agențiilor de turism este intensă, în prezent. Sunt persoane care ne caută acum și pentru rezervarea de excursii sau vacanţe pentru această vară,” spune Loredana Moldovan, reprezentanta unei importante agenții de turism din țară:
”Este o perioadă dificilă, nu doar pentru industria turismului, ci pentru tot ceea ce înseamnă mediu de afaceri. Este o situație fără precedent în industria turismului. În această perioadă reprogramăm rezervările. Avem rezervări cu plecare în perioada 15 martie-31 mai, iar pentru toate acestea oferim variante alternative de programare gratuite.
Pentru sumele achitate turiștii au primit vouchere, în baza acestora ei au voie să-și reprogrameze concediile pentru o perioadă considerată sigură, începând cu luna iulie. Sunt hoteluri, companii, care au oferit posibilitatea ca acest credit de vacanță să poată fi folosit și pentru sezonul 2021, chiar până în 31 decembrie 2021. Voucherele pot fi folosite doar de semnatarul contractului.
Avem rezervări care sunt cu perioada de plecare 1 iunie-1 noiembrie 2020. Aceste rezervări se consideră că sunt într-o perioadă în care sejurul se poate efectua. Dacă turiștii doresc anularea rezervării, pentru aceasta se oferă posibilitatea rambursării sumelor achitate, însă cu taxă de penalizare care este conform contractului încheiat. Putem avea taxe de penalizare de 100% pentru rezervările care au fost făcute în perioada de înscrieri timpurii.
Lucrăm pentru reprogramări, consiliere, pentru cele perioade care au ”împărțit” industria turismului, până în 31 mai și ulterior datei. Avem sute de contracte cu persoane care și-au plătit în avans vacanțele, programate atât pentru țară, cât și pentru străinătate. Avem pentru: Grecia, Turcia, Bulgaria, Egipt, Tunisia, Italia, Spania.
Și în această perioadă am avut persoane care s-au prezentat la Agenție pentru a se interesa de vacanțe pentru acest an, dar sunt cu mult mai puține, decât în anii precedenți. Cei care ni se adresează pentru vacanțe solicită destinații considerate mai sigure. Tarifele nu au fost modificate, prețurile stagnează în prezent, dar măsurile de protecție ce se impun ar putea duce la majorări de tarife.
În general, nu avem multe renunțări la sejururi, aceasta din cauza taxelor de penalizare, majoritatea a optat pentru reprogramări. În prezent nu știm nimic clar, nu avem oficial nicio informație despre cum vom putea călători peste hotare. Nici pentru România nu știm exact când o să reînceapă sezonul turistic. Totul este la nivel de zvonuri. Trebuie să fim cu toții optimiști, să trecem peste această criză. Le mulțumim tuturor clienților noștri pentru că au înțeles situația, pentru tot sprijinul acordat și pentru încredere. Noi îi asigurăm de toată susținerea și colaborarea noastră”, a spus Loredana Moldovan.
Deoarece nu se știe exact în ce condiții se va relua turismul, agenţiile lucrează mai mult pentru rambursări și reprogramări, nu pentru rezervări. Mesajul pentru călătorii care au achitat pachete turistice pentru această vară este să dea dovadă de calm, să se consulte cu reprezentanții agențiilor și să ia o decizie în funcţie de evoluţia situaţiei.