ATENȚIE! A apărut o nouă campanie de fraudă. Infractorii cibernetici se folosesc de numele Poștei Române
Poșta Română anunță o nouă tentativă de fraudă prin intermediul SMS-urilor. Multe dintre victime nu au folosit niciodată serviciile Poștei. Compania transmite că foloseşte doar canalele oficiale de comunicare, iar eventualele SMS-uri trimise clienţilor anunţă doar de unde pot fi ridicate coletele, ora la care pot fi ridicate și eventuale taxe de achitat, fără a solicita informații sensibile, anunță instituția într-o informare preluată de publicația wall-street.ro.
Articol editat de Ovidiu Babolea, 28 noiembrie 2023, 14:14
Directorul general al Poștei susține că, în ceea ce îi privește pe clienții instituției, a fost activat un sistem riguros de protecție a datelor acestora, care este folosit cu succes.
Care e metoda prin care poți fi înșelat dacă nu ești atent?
Un nou val de acțiuni de phishing în care este folosit numele Poștei Române a fost anunțat de această instituție. Infractorii cibernetici atentează la conturile și la datele personale ale utilizatorilor de internet, iar victimele sunt alese la întâmplare. Unii sunt clienți ai Companiei Naționale “Poșta Română”, iar alții nu folosesc serviciile noastre poștale.
Potrivit comunicatului de presă transmis de Poșta Română, metoda folosită de hakeri în acest nou val de infracțiuni cibernetice este următoarea: de pe un număr de telefon de România, aceștia trimit un SMS prin care destinatarului i se aduce la cunoștință faptul că trebuie să primească un colet, dar adresa este incorectă sau informațiile personale sunt incomplete.
Mai departe, destinatarului i se pune la dispoziție un link pe care este îndemnat să îl copieze în browser și apoi să îl deschidă. Odată accesat acest link, utilizatorului i se cere să completeze date personale, de la adresă și până la cont bancar (număr de card, data expirării, titular card, codul de siguranță). Dacă utilizatorul oferă datele contului bancar, banii îi sunt sustrași rapid de pe card.
Cum vă puteți da seama că sunteți ținta unui atac cibernetic
- Mesajul conține unele greșeli gramaticale sau de topică (de pildă, numele „posta-romana” este scris greșit – fie cu litere dublate, fie cu altă terminație în loc de .ro),
- Exprimarea din mesaj este evazivă,
- Linkul oferit spre accesare pare unul neobișnuit sau vă ridică suspiciuni,
- Ați citit în presă ori ați auzit în jurul dumneavoastră că mai multe persoane au primit astfel de mesaje.
Așa că Poșta Română atrage atenția că ÎNTOTDEAUNA operează exclusiv cu site-ul și facebook-ul său oficial:
www.posta-romana.ro
www.facebook.com/CNPR.Compania.Nationala.Posta.Romana
Orice altă variantă de nume de website care ar putea părea oficial şi real, nu aparține companiei noastre şi nu trebuie accesat, se mai arată în comunicat.
În ceea ce privesc e-mail-urile, Compania Națională Poșta Română comunică cu publicul DOAR prin intermediul adreselor oficiale de e-mail:
suportclienti@posta-romana.ro
noreply@posta-romana.ro
În ceea ce privește comunicarea prin SMS-uri, cele transmise din partea Companiei sunt exclusiv mesaje STRICT INFORMATIVE, prin care clientul este anunțat că i-a sosit coletul la subunitatea poștală aferentă, intrevalul orar la care poate ridica trimiterea și, eventual, dacă sunt taxe de achitat – fără să fie solicitate datele personale ale destinatarului.
Ce trebuie să faceți dacă primiți un mesaj suspect:
- În primul rând, nu acționați impulsiv. Citiți de mai multe orice mesaj care vă ridică suspiciuni,
- Nu deschideți acel mesaj și îl marcați ca spam,
- Nu accesați link-ul,
- Faceți sesizare la https://dnsc.ro/contact
Compania Națională “Poșta Română” nu solicită clienţilor să îi furnizeze date cu caracter personal, informaţii bancare confidenţiale referitoare la conturile personale, numere de card sau coduri PIN şi nici realizarea de plăţi online ale unor taxe vamale.
sursa: Poșta Română