Asociația Bolnavilor de Cancer a lansat iMedico! Platforma care simplifică accesul pacienţilor la medicamente
Asociația Bolnavilor de Cancer în parteneriat cu Federaţia Asociaţiilor Bolnavilor de Cancer din România a lansat astăzi aplicaţia mobilă gratuită iMedico. Platforma simplifică accesul pacienţilor la medicamente, eliminând necesitatea de a căuta în mai multe farmacii tratamentul prescris de medic.
Articol editat de Daiana Rosca, 27 noiembrie 2024, 16:08
Prin iMedico, pacienţii pot afla în timp real dacă medicamentul este disponibil în farmaciile din apropiere iar acestea vor răspunde rapid cu Da sau Nu. Noua aplicaţie va avea şi un asistent virtual dar şi o secţiune în care pacienţii îşi pot păstra documentele în format digital susţine Cezar Irimia, preşedintele acestei Federaţii:
„Lansăm o platformă pentru pacienţii pe care îi reprezentăm, o platformă medicală numită iMedico, dar plecăm cu primii paşi în aprovizionarea cu medicamente a pacienţilor noştri, deoarece se ştie că în ultima vreme pacienţii au devenit maratonişti, alergând la toate farmaciile pentru a-şi procura medicamentele vitale. Ne-am săturat de acest aspect, chiar pacientul luptă mai mult cu sistemul decât cu boala şi atunci ne-am gândit să venim în ajutorul pacienţilor noştri cu această aplicaţie care ne va uşura cumva viaţa, calitatea vieţii prin depistarea cât mai rapidă a medicamentelor necesare.”
Prin iMedico, pacienţii pot afla în timp real dacă medicamentul este disponibil în farmaciile din apropiere. Astfel, utilizând coordonatele GPS, aplicaţia trimite întrebarea referitoare la disponibilitatea unui produs către farmaciile aflate într-o rază de până la 10 km de locaţia pacientului.
Farmaciile pot răspunde rapid cu ‘Da’ sau ‘Nu’, oferind răspunsuri precise privind disponibilitatea medicamentului căutat şi realizarea unei conexiuni directe între utilizator şi farmacie.
Potrivit sursei citate, acest proiect este unul pilot, implementat pentru Android şi curând va fi disponibil şi pentru IOS.
Aplicaţia cuprinde şi alte funcţionalităţi conexe:
* Asistentul Virtual – Suport pentru sănătatea ta! Pacientul interacţionează cu un asistent virtual prietenos, pregătit să îi ofere informaţii utile despre diverse afecţiuni şi sfaturi generale despre sănătate;
* Buzunarul cu documente digitale – aplicaţia are o secţiune specială în care pacienţii pot păstra documentele în format digital – de exemplu imaginea unei reţete sau rezultatul ultimei investigaţii medicale, pentru a le avea la îndemână atunci când interacţionează cu un medic sau farmacist.
De asemenea, pacientul are acces la CallCenter de navigare şi sprijin – 021 253 0591 în cazul în care farmaciile din proximitate nu au un anumit produs, navigatorii ABC pot extinde căutarea. La CallCenter, pacientul poate sesiza lipsa medicamentelor care sunt incluse în programele naţionale de sănătate.