Ascultă Radio România Reșița Live

Arad: Pasajul de pe centură început în 2012 nu a fost finalizat nici la termenul din noiembrie

Construirea pasajului rutier peste calea ferată, începută în 2012 pe centura municipiului Arad, nu a fost încheiată nici la termenul din 22 noiembrie 2023, după nenumărate termene stabilite de autorităţi în ultimii 11 ani, de această dată fiind invocate condiţii meteo.

Arad: Pasajul de pe centură început în 2012 nu a fost finalizat nici la termenul din noiembrie

Articol editat de Valentina Adam, 5 decembrie 2023, 10:30

Reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Timişoara au declarat marţi, pentru AGERPREŞ că firma care execută lucrările a solicitat extinderea termenului până la finalul anului, solicitare care este în analiză. Constructorul a invocat condiţii meteo care nu i-ar fi permis să aşterne la timp ultimul strat de asfalt.

‘Aşternerea ultimului strat pe pasaj, cel de uzură, a început luni. De execuţia stratului de uzură este condiţionată şi execuţia celorlalte lucrări: montarea dispozitivelor pentru acoperirea rosturilor de dilataţie, aplicarea marcajului, lucrări esenţiale pentru deschiderea traficului. Estimarea constructorului este că luna aceasta se va deschide circulaţia peste pasaj. Stadiul lucrării este de circa 90%’, a declarat purtătorul de cuvânt al DRDP Timişoara, Alina Sabou.

Totuşi, chiar şi aceste lucrări rămase depind de condiţiile meteo din următoarea perioadă, au transmis instituţiei reprezentanţii constructorului.

Pentru finalizarea acestui pasaj peste calea ferată au fost acordate nenumărate termene în ultimul deceniu şi au fost schimbaţi inclusiv constructorii. Început în 2012, proiectul trebuia încheiat în 2013, însă nu au mai fost alocate fonduri guvernamentale, iar lucrările au fost sistate imediat ce au început. În anul 2017, s-a reluat licitaţia de atribuire a lucrărilor, iar şantierul a fost redeschis în toamna anului 2018. Totuşi, s-a lucrat doar câteva luni, pentru că în 2019 muncitorii s-au izbit de refuzul unor proprietari ai terenurilor din apropiere de a permite relocarea reţelelor de electricitate. Fără front de lucru, firma s-a retras de pe şantier, după ce a realizat sub 20% din lucrările contractate, în condiţiile în care ar fi trebuit să deschidă traficul în februarie 2020. În 12 mai 2022, DRDP Timişoara anunţase că a semnat contractul cu o altă firmă pentru reluarea lucrărilor, finanţarea actuală fiind de peste 31 de milioane de lei. Atunci se precizase că termenul de finalizare a proiectului este de 12 luni, însă şi în cazul acestui contract au avut loc mai multe amânări pentru încheierea lucrărilor. Ultimul termen acceptat de autorităţi era 22 noiembrie.

Întârzierea acestui proiect a fost una dintre cele mai mari nerealizări în municipiul Arad, îndelung comentată de localnici şi de politicieni. Arădenii şi şoferii aflaţi în trecere resimt lipsa pasajului, pentru că sunt nevoiţi să traverseze o cale ferată unde barierele coboară foarte deş astfel că pe centură se formează coloane de câţiva kilometri de mai multe ori pe zi.

Foto DRDP Timișoara

Un local din Reșița a fost transformat în refugiu pentru iubitorii de carte și socializare
Actualitate vineri, 17 ianuarie 2025, 10:49

Un local din Reșița a fost transformat în refugiu pentru iubitorii de carte și socializare

O inițiativă inedită  transformă un bar într-un refugiu pentru iubitorii de carte și socializare. Astfel, clienții sunt invitaţi să...

Un local din Reșița a fost transformat în refugiu pentru iubitorii de carte și socializare
A ars o casă din Moldova Nouă
Actualitate vineri, 17 ianuarie 2025, 10:17

A ars o casă din Moldova Nouă

Pompierii din Moldova Nouă au intervenit noaptea trecută, pentru stingerea unui incendiu produs la o casă de pe strada 1 Decembrie 1918....

A ars o casă din Moldova Nouă
Reşiţa: Producătorul de oţel Artrom Steel Tubes Slatina va fi preluat de compania americană GLGH Steel
Actualitate joi, 16 ianuarie 2025, 15:25

Reşiţa: Producătorul de oţel Artrom Steel Tubes Slatina va fi preluat de compania americană GLGH Steel

Artrom Steel Tubes, producător român de tevi din oţel fără sudură cu sediul în Slatina şi Reşiţa, va fi preluat de către GLGH Steel,...

Reşiţa: Producătorul de oţel Artrom Steel Tubes Slatina va fi preluat de compania americană GLGH Steel
Remus Cherla: Şina de cale ferată nefolosită devine impracticabilă
Actualitate joi, 16 ianuarie 2025, 14:00

Remus Cherla: Şina de cale ferată nefolosită devine impracticabilă

Nefuncţionarea trenului pe relaţia Oraviţa-Anina un timp mai îndelungat, implică, în timp, deteriorarea şinei, lucru ce face imposibilă...

Remus Cherla: Şina de cale ferată nefolosită devine impracticabilă
Actualitate joi, 16 ianuarie 2025, 13:26

Alegeri locale parţiale în Caraş-Severin şi prezidenţiale în 4 mai 2025

Guvernul a decis să organizeze alegeri locale parţiale şi prezidenţiale în 4 mai 2025. Guvernul adoptă joi, 16 ianuarie 2025 cadrul legislativ...

Alegeri locale parţiale în Caraş-Severin şi prezidenţiale în 4 mai 2025
Actualitate joi, 16 ianuarie 2025, 12:00

Primăria Reșița vrea să transforme terenul din spatele Gării de Nord într-o piațetă modernă

Primăria Reșița vrea să transforme terenul din spatele Gării de Nord într-o piațetă modernă. Terenul și construcția din spatele Gării de...

Primăria Reșița vrea să transforme terenul din spatele Gării de Nord într-o piațetă modernă
Actualitate joi, 16 ianuarie 2025, 12:00

Se creează o nouă cale de acces spre Muntele Mic

Se creează o nouă cale de acces spre Muntele Mic şi noi locuri de parcare. Investiția este de 14,4 milioane de lei. Turiștii care se îndreaptă...

Se creează o nouă cale de acces spre Muntele Mic
Actualitate joi, 16 ianuarie 2025, 10:00

Angajaţii CFR Călători Timişoara din gara Oraviţa, vor prelua alte îndatoriri din secţie

În intervalul celor 4 zile în care Semmeringul bănăţean nu va circula, conform unei adrese recente a Sucursalei CFR Călători Timişoara,...

Angajaţii CFR Călători Timişoara din gara Oraviţa, vor prelua alte îndatoriri din secţie