Aproape 70% din apelurile la 112 sunt false
Dintre apelurile reale, cele mai multe au fost transferate către Ambulanţă. Pe locul 2 se situează Poliţia, urmată de Pompieri – SMURD şi Jandarmerie.
Mai trebuie precizat că din octombrie 2015, în România, este funcţional serviciul de anunţare a urgenţelor prin SMS pentru persoanele cu dizabilităţi de auz şi / sau vorbire, prin mesaje scurte la numărul 113, păstrând caracteristicile serviciului 112 de voce: gratuitate şi accesibilitate. Pentru a putea utiliza acest număr este obligatorie înscrierea în baza de date a Serviciului 112. Până acum, au fost validate ca şi înregistrate 2.200 de persoane iar activitatea continuă.
Articol editat de Sebastian Dragomir, 11 februarie 2016, 09:52 / actualizat: 11 februarie 2016, 11:19
Citeşte şi: Condamnări cu executare în dosarul şpăgii de la Spitalul Judeţean de Urgenţă din Reşiţa
În România, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale este organul central al statului, care administrează, exploatează, întreţine şi dezvoltă Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă. În urma campaniilor de educare şi informare desfăşurate de STS, în ţara noastră, numărul de apeluri false a scăzut în ultimii ani cu aproximativ 38 % şi se situează la circa 62 de procente, înscriindu-se în media înregistrată la nivel european. De exemplu, în Caraş-Severin, anul trecut au fost 165 457 de apeluri şi aproximativ 70% au fost false. Comisarul şef Dinu Nicorici, şeful Centrului Operaţional din IPJ Caraş-Severin reaminteşte că utilizarea abuzivă se pedepseşte.
„Numărul unic pentru apeluri de urgenţă 112 trebuie folosit doar atunci cînd este necesară intervenţia agenţiilor specializate de urgenţă, pentru asigurarea asistenţei imediate în situaţii în care este periclitată viaţa, integritatea ori sănătatea cetăţeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul. Apelarea abuzivă a numărului unic pentru apeluri de urgenţă 112 constituie contravenţie, iar faptele sunt sancţionate cu amendă de la 500 la 1000 de lei”.
Dintre apelurile reale, cele mai multe au fost transferate către Ambulanţă. Pe locul 2 se situează Poliţia, urmată de Pompieri – SMURD şi Jandarmerie.
Mai trebuie precizat că din octombrie 2015, în România, este funcţional serviciul de anunţare a urgenţelor prin SMS pentru persoanele cu dizabilităţi de auz şi / sau vorbire, prin mesaje scurte la numărul 113, păstrând caracteristicile serviciului 112 de voce: gratuitate şi accesibilitate. Pentru a putea utiliza acest număr este obligatorie înscrierea în baza de date a Serviciului 112. Până acum, au fost validate ca şi înregistrate 2.200 de persoane iar activitatea continuă.
(Sebastian Dragomir)