APIA Caraş-Severin preia cererile de plată pentru sectoarele vegetal şi zootehnic
Fermierii pot depune începând de astăzi şi până în 7 iunie, cererile de plată pentru intervenţiile aferente sectoarelor vegetal şi zootehnic în anul 2024, transmite directorul APIA Caraş-Severin, Dumitru Stepanescu.
Articol editat de Mirabela Afronie, 4 aprilie 2024, 14:05 / actualizat: 4 aprilie 2024, 17:23
Ca şi în anii precedenţi, cei cu exploataţii de până la 50 hectare vor înregistra solicitările la centrele locale, iar cei care depăşesc această suprafaţă la Centrul judeţean.
Pentru a evita aglomerarea, beneficiarii sunt rugaţi să respecte planificarea pentru că există situaţii în care un angajat gestionează un număr de peste 500 cereri de plată.
„Există centre locale unde fiecare funcționar APIA gestionează un număr de peste 500 cereri de plată, iar eventualele nerespectări ale programărilor pot cauza aglomerări sau chiar imposibilitatea preluării efective a cererii, având în vedere faptul că, în 2024, perioada de depunere a cererilor are doar 43 de zile lucrătoare.
De asemenea, pentru a evita aglomerația și pentru a putea prelua toate cererile de plată în aceste doar 43 zile lucrătoare, fermierii sunt sfătuiţi ca în momentul prezentării la centrele locale/centrul județean APIA să aibe parcelele digitizate.„
Anul acesta, spre deosebire de anii anteriori, după data de 7 iunie nu se vor mai putea depune cereri, nici măcar cu penalități de întârziere.
Fermierii trebuie să pregătească următoarele documente în vederea depunerii cererii de plată:
- Act de identitate al fermierului sau al reprezentantului legal al acestuia;
- CUI/CIF dacă este cazul;
- Adeverință de la Registrul agricol din care să rezulte suprafețele de teren și animalele cu care fermierul este înscris în evidențele primăriei respective;
- Extras de cont.
Responsabilitatea privind legalitatea şi valabilitatea documentelor aparţine fermierului şi/sau autorităţii care a emis/atestat aceste documente, după caz.
Și în acest an, fermierii vor putea depune Cererea de Plată prin accesarea aplicației IPA-Online din versiunea internet, conform Instrucţiunilor de utilizare IPA-Online (accesibile în aplicaţie).
După data limită de depunere a cererii de plată, fermierii trebuie să notifice în scris APIA cu privire la orice modificare a datelor declarate în cererea de plată şi în documentele doveditoare, în termen de 15 zile de la data modificării. Fermierii care nu desfăşoară activitate agricolă nu sunt eligibili la plată pentru suprafeţele/ animalele neconforme.
Fermierii pot semna cererile folosind și semnătura electronică. În această situație este necesar să se anunțe (prin mesaj telefonic sau prin e-mail) funcționarul desemnat să gestioneze cererea despre faptul că se dorește să se semneze electronic. Semnătura electronică aplicată pe cererea de plată trebuie descărcată din aplicația IPA-Online la data depunerii. Angajamentele și declarațiile, parte a cererii de plată, se vor semna, de asemenea, electronic la aceeași dată.