Apeluri mai puține, dar problemele persistă. O radiografie a serviciului 112 din Caraș-Severin
Numărul apelurilor la 112 a scăzut ușor în județul Caraș-Severin în prima jumătate a anului 2024, comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent. Totuși, problemele legate de apelurile false și neconfirmate persistă.
Articol editat de Mirabela Afronie, 14 iulie 2024, 12:12
Potrivit Inspectoratului de Poliție Județean Caraș-Severin, în perioada ianuarie-iunie 2024, au fost înregistrate 6.459 de apeluri la 112 din sfera de competență a poliției, cu 5,2% mai puține decât în prima jumătate a anului 2023. Majoritatea apelurilor provin din mediul urban (60%), iar zilele de sâmbătă sunt cele mai solicitate, cu o medie de 39,4 apeluri. Intervalul orar 19:00-20:00 este cel mai aglomerat pentru dispecerii 112, se arată într-un comunicat de presă al IPJ Caraș-Severin.
„Aproape 60%, respectiv 3.840 de apeluri au fost efectuate din mediul urban, iar din mediul rural, inclusiv din trafic, au fost efectuate 2.618 de apeluri 112 în perioada de referință. De asemenea, se constată faptul că cele mai multe apeluri pe zi din săptămână au fost efectuate în zilele de sâmbătă, 39,4 apeluri în medie, spre deosebire de perioada similară din anul 2023 când cele mai multe apeluri pe zi din săptămână au fost în zilele de vineri, 39,5 apeluri în medie.
În ceea ce privește intervalul orar, cele mai multe apeluri 112 au fost înregistrate sâmbătă, între orele 19.00-20.00, respectiv 22.00-23.00, iar ora în care au fost primite cele mai multe apeluri de la persoane aflate în trafic a fost în zilele de vineri între orele 14.00-15.00. „
Referitor la natura sesizărilor, în 2024, ca ponderi, majoritatea apelanților sesizează: accidente rutiere – 12,3%, stări conflictuale – 7,9%, amenințări – 6,5%, agresiuni – 6,0%, furturi – 5,2%, alte evenimente rutiere – 4,9%, violență domestică – 4% aceste genuri de sesizări reprezentând 46,8% din totalul apelurilor efectuate prin SNUAU 112. A scăzut cu 33,4% numărul apelurilor efectuate de persoane anonime – 421 de apeluri. 209 apeluri au fost apeluri non-urgente.
Totodată, de precizat este faptul că numărul apelurilor care nu se confirmă este în creștere cu 1,4%, peste 40% dintre apelurile efectuate prin SNUAU 112 nu se confirmă.
Au fost primite 621 de apeluri false (-25,5%) în urma cărora au fost aplicate 613 de sancțiuni contravenționale în valoare de peste 1,2 milioane lei și 12 apeluri abuzive, în urma cărora au fost aplicate 12 sancțiuni contravenționale de 44.000 de lei.
Polițiștii reamintesc că apelarea nejustificată a numărului 112 poate costa viața unei persoane aflate în pericol. În timp ce operatorul se ocupă de un apel non-urgent, pe linie poate aștepta o persoană care are într-adevăr nevoie de ajutor!