AJOFM Caraș Severin: 29 de firme au beneficiat în octombrie de ajutor de șomaj tehnic
Numărul angajatilor în somaj tehnic a scăzut luna trecută in Caras Severin. Dacă în luna aprilie au fost inregistrate la AJOFM, 1700 de persoane, la finalul lunii octombrie, în evidența Agenției Caraș Severin erau 85 de angajați. Este vorba de 29 de firme din Caraș Severin care au avut activitatea redusă sau întreruptă total sau parțial ca urmare a efectelor epidemiei SARS COV 2 pe perioada stării de alertă sau ca urmare a hotărârii Comitetului Județean pentru Situații de Urgență.
Articol editat de Tibi Adam, 17 noiembrie 2020, 06:24 / actualizat: 17 noiembrie 2020, 10:36
Valoarea sprijinului acordat de AJOFM Caraș Severin până acum este de aproape 44 de mii de lei pentru somaj tehnic si 15 mii de lei pentru telemuncă.
În urma prelucrării documentelor depuse, 32 de angajați care au avut raporturi de muncă suspendate în cursul lunii octombrie, au beneficiat de ajutor de șomaj tehnic în valoare totală de aproape 44 de mii de lei, a declarat Carla Goagă, purtător de cuvânt al AJOFM Caraș Severin.
De asemenea 4 agenti economici din judet au solicitat sprijinul in valoare de 2500 de lei acordat pentru achiziționarea de mijloace tehnologice necesare celor 6 angajaților care lucrează în regim de Telemuncă.
Sprijinul financiar de 2500 lei pentru fiecare angajat care a lucrat în regim de telemuncă în perioada stării de urgență.
Pentru desfasurarea activitatii in regim de telemunca, in conformitate cu prevederile Legii nr. 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca, se acorda, o singura data, angajatorilor pentru fiecare telesalariat care a lucrat in regim de telemunca in perioada starii de urgenta pentru cel putin 15 zile lucratoare, un sprijin financiar in valoare de 2.500 lei in scopul achizitionarii de pachete de bunuri si servicii tehnologice necesare desfasurarii activitatii in regim de telemunca.
Suma se acorda, in ordinea depunerii solicitarilor, pana la 31 decembrie 2020, din bugetul asigurarilor de somaj, prin ANOFM, in limita fondurilor alocate cu aceasta destinatie, angajatorilor, pentru angajatii care au lucrat in regim de telemunca in perioada starii de urgenta pentru cel putin 15 zile lucratoare.
Bunurile ce pot fi achizitionate potrivit art. 6 alin. (1) din ordonanta de urgenta sunt bunuri noi, din categoriile prevazute in anexa nr. 1:
Sisteme de calcul tip laptop/notebook
Tablete
Smartphone
Echipamente periferice de intrare si iesire aferente bunurilor prevazute la pct. 1—3
Echipamente necesare conectarii la internet aferente bunurilor prevazute la pct. 1—3
Licente aferente sistemelor de operare si aplicatiilor software aferente bunurilor prevazute la pct. 1—3 necesare pentru desfasurarea activitatii in regim de telemunca, in conformitate cu prevederile Legii nr. 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca.