Varianta ocolitoare Timișoara Vest: contract semnat pentru un proiect de 1,41 miliarde de lei
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a participat joi la semnarea contractului pentru proiectarea și execuția Variantei Ocolitoare Timișoara Vest. Investiția va sprijini fluidizarea traficului în zona de vest a țării, contribuind la dezvoltarea infrastructurii rutiere din județul Timiș.
Articol editat de Daiana Rosca, 23 ianuarie 2025, 20:21
Detalii tehnice ale proiectului varianta ocolitoare Timișoara Vest
Proiectul prevede construcția unei șosele ocolitoare cu o lungime de 14 kilometri, care va traversa localitățile Timișoara, Săcălaz și Sânmihaiu Român. Drumul va include:
- 4 noduri rutiere;
- 10 poduri și pasaje;
- 3 lucrări de artă cu grad ridicat de complexitate.
Lucrări majore în cadrul proiectului:
- Pasaj peste DN 59A (Timișoara – Jimbolia) și peste CFR 100, cu o lungime de 750 m;
- Pasaj peste DN 6 și peste CFR 133, având 450 m lungime;
- Pod peste râul Bega și peste rezervoarele de nămol, cu o lungime tot de 450 m.
Noduri rutiere importante:
- Nod rutier la intersecția Variantei Ocolitoare cu DN 69 (Timișoara – Arad) și VTM Nord;
- Nod rutier la intersecția cu DN 6 (Timișoara – Cenad);
- Nod rutier la intersecția cu DN 59A (Timișoara – Săcălaz);
- Nod rutier la intersecția cu Radiala Nouă de Vest (C30) – un proiect al Primăriei Timișoara.
Valoarea contractului și finanțarea
Valoarea totală a contractului este de 1,41 miliarde de lei (fără TVA), iar finanțarea este asigurată prin Programul de Transport 2021-2027. Lucrările vor fi executate de un constructor turc desemnat câștigător în urma licitației.
Termen de execuție și garanție
- Termen de finalizare: 30 de luni (proiectare și execuție);
- Perioada de garanție: 120 de luni.
Noua variantă ocolitoare va contribui la reducerea timpilor de deplasare, îmbunătățirea siguranței rutiere și reducerea poluării generate de traficul greu din zona urbană. Totodată, aceasta reprezintă un pas important pentru dezvoltarea economică a județului Timiș și pentru integrarea infrastructurii regionale în rețelele europene de transport.
Sursa foto: DRDP Timisoara