A 4-a ediţie a taberei Robotics for Life s-a încheiat cu succes
Timp de trei zile, la Reşiţa, pentru al 4-lea an la rand, s-a desfăşurat tabăra de robotică, Robotics for Life, la Gradina cu Poveşti. Evenimentul este dedicat tinerilor din şcolile din Reşiţa.
Articol editat de Casandra Silitra, 1 septembrie 2022, 13:40 / actualizat: 2 septembrie 2022, 9:34
Tabăra este coordonată de profesorul de matematică, Ovidiu Bădescu si de tinerii din organizatia „For Life” filiala Caraş-Severin.
„În această ediție s-au înscris aproximativ 13 elevi care provin de la mai multe scoli, de exemplu Generală 2, de la generală 7, sunt copii care acum intră clasa noua la mate-fizică sau la Diagonovici Tietz. În această tabără învățăm cum să facem în mare parte roboți, prin utilizarea programului arduino, cu plăcuțe și senzori. De exemplu avem câțiva roboți care sunt controlabili prin bluetooth, merg pe roți și putem să dăm și cu dezinfectant, pentru că au și un fel de găletușă care pompează dezinfectant. Avem și console de jocuri, cum ar fi jocul snake și avem și un băț pentru nevăzători care emite semnale sonore ca să anunțe nevăzătorul că e un obsacon în față,” ne-a declarat unul dintre traineri, Larisa Miuţă.
Majoritatea tinerilor care au participat la tabăra din acest an, au venit pentru prima dată, dar cu promisiunea ca vor reveni în fiecare an.
Reporter: De unde ai pasiunea pentru robotică?
Elev: Nu mai știu, sincer. Cred că a apărut din clasa a șaptea și m-am întâlnit prima dată cu acest domeniu anul trecut în decembrie la domnul profesor. Ne-a chemat într-o tabără. Este pentru prima dată când sunt ca trainer și am fost doar participant anul trecut. Aici învățăm despre informatică și fizică, pentru că robotica asta implică, implică 2 domenii mari informatica și fizica.
Reporter: De unde ai pasiunea pentru robotică?
Elev 2: Pasiune pentru robotică nu am avut-o de dinainte, cred că o dezvolt acum. Chiar mi-ar fi plăcut să descopăr mai multe despre robotică, dar n-am avut oportunitate nici la școală şi nu m-am gândit să mă interesez nici acasă de ceva din domeniul ăsta, pentru că na, eram oricum destul de ocupată cu școala, cu bacul, cu admitere și așa mai departe. Dar cu siguranță o să dezvolt o pasiune pentru robotică, că e un domeniu super super interesant.
Reporter: Ce fel de activități aveți aici?
Elev 2: Păi, de exemplu, ieri am învățat să codăm niște leduri mici și eu și echipa mea de voluntari am reușit să scriem, să codăm cuvântul cer în codul morse, adică beculețele se aprindeau astfel încât să scrie cer în codul morse, ceea ce a fost foarte interesant. Pe lângă asta, am avut și activități recreative, ca să luăm o pauză de la gândit și ne-am jucat tot felul de jocuri, ping-pon, batmington, am tras cu arcul și așa mai departe. Și bineînțeles că domnul profesor ne dă tot felul de jocuri din-astea de logică și inteligență. Și am făcut și un joc de cultură generală ca să na fie interactiv, să ne distrăm și așa mai departe, să ne cunoaștem mai bine.
Reporter: Ai fost în fiecare an de când se ține tabăra?
Elev 2: Nu am fost. Asta e primul an în care vin și na, poate că o să mai vin și la anu. Dacă aș veni la anu, mi-ar plăcea să vin în calitate de trainer. Anu ăsta sunt în calitate de voluntar, dar învăț și eu ceea ce învață cei mici, că îmi place să prind așa de la ei. Eu nu știam de tabăra asta până anul ăsta. si îmi pare rău acum, dar asta este.
Reporter: Crezi că să te ajute pe viitor ceea ce faceți aici?
Elev 2: Da, cu siguranță o să mă ajute, mai ales pentru că e prima oară când lucrez într-o echipă așa mare la un proiect, pentru că la școală nu am avut ocazia. Toată munca era mai mult individuală și dacă aveam un proiect pe grupe eram maxim 2 într-o echipă.