Populația cu vârsta peste 65 de ani, întâmpină două mari provocări: accesul limitat la informație și singurătatea
„Pentru vârstnici, noi suntem internetul lor, sursa lor de informaţii şi alinare, atunci când se simt singuri şi nu mai au cu cine să schimbe o vorbă. Apelurile numeroase arată că este un serviciu cât se poate de benefic pentru cei care apelează la el. Îi încurajăm pe toţi să sune la 0800 460 001, pe toţi vârstnicii care au nevoie de sprijinul nostru cu o informaţie sau o vorbă caldă. Programul nostru este de la 8 dimineaţa la 8 seara de luni până vineri iar apelurile sunt gratuite. Tot cea ce se discută rămâne în arhivele noastre, nefind divulgată identitatea vârstnicului.”
La numărul de telefon 0800 460 001, bătrânii primesc sfaturi şi sunt îndrumaţi de operatorii specializaţi în asistenţă socială ai Fundaţiei Principesa Margareta a României.
De la începutul anului 2017 au fost înregistrate aproximativ 3500 de apeluri dintre care 670 sunt apelanţi unici proveniţi din toate regiunile ţări.
Din Judeţul Caraş-Severin de la începutul anului au fost 20 de apelanţi. Bătrânii au avut întrebări despre schimbarea legii pensiilor, dosarul de pensionare, dar au fost şi persoane care au dorit să intre în baza de date pentru a fi apelate periodic, pentru a-şi alina singurătatea, sau persoane care sunt cu un grad ridicat de dependenţă care doreau să ştie dacă ar putea să beneficieze de un îngrijitor la domiciliu sau de instituţionalizarea într-un cămin.
Din Judeţul Timiş au fost aproximativ 25 de apelanţi pe diverse teme, de la nevoi de consiliere juridică, psihologică, la cazuri sociale care solicitau sprijin.
Dintre cei care au folosit această linie telefonică, 63% au fost femei şi 37% bărbaţi iar undeva la 51% dintre apelanţi sunt singuri, nu mai au pe nimeni care sa se ingrijeasca de ei.
Analiza aspectelor sociale ale vârstnicilor din România, rezultată din primul an de activitate al Telefonului Vârstnicului, relevă că populația cu vârsta peste 65 de ani, întâmpină pe lângă neajunsurile financiare și problemele medicale, două mari provocări: accesul limitat la informație și singurătatea.
Telefonul vârstnicului – 0800 460 001 este disponibil de luni până vineri, între orele 08.00 și 20.00.
(Claudiu Pamfil)
Articol editat de Mirabela Afronie, 23 mai 2017, 11:36
Ce se urmăreşte prin acest proiect ne spune coordonatorul Oana Budiş.
„Pentru vârstnici, noi suntem internetul lor, sursa lor de informaţii şi alinare, atunci când se simt singuri şi nu mai au cu cine să schimbe o vorbă. Apelurile numeroase arată că este un serviciu cât se poate de benefic pentru cei care apelează la el. Îi încurajăm pe toţi să sune la 0800 460 001, pe toţi vârstnicii care au nevoie de sprijinul nostru cu o informaţie sau o vorbă caldă. Programul nostru este de la 8 dimineaţa la 8 seara de luni până vineri iar apelurile sunt gratuite. Tot cea ce se discută rămâne în arhivele noastre, nefind divulgată identitatea vârstnicului.”
La numărul de telefon 0800 460 001, bătrânii primesc sfaturi şi sunt îndrumaţi de operatorii specializaţi în asistenţă socială ai Fundaţiei Principesa Margareta a României.
De la începutul anului 2017 au fost înregistrate aproximativ 3500 de apeluri dintre care 670 sunt apelanţi unici proveniţi din toate regiunile ţări.
Din Judeţul Caraş-Severin de la începutul anului au fost 20 de apelanţi. Bătrânii au avut întrebări despre schimbarea legii pensiilor, dosarul de pensionare, dar au fost şi persoane care au dorit să intre în baza de date pentru a fi apelate periodic, pentru a-şi alina singurătatea, sau persoane care sunt cu un grad ridicat de dependenţă care doreau să ştie dacă ar putea să beneficieze de un îngrijitor la domiciliu sau de instituţionalizarea într-un cămin.
Din Judeţul Timiş au fost aproximativ 25 de apelanţi pe diverse teme, de la nevoi de consiliere juridică, psihologică, la cazuri sociale care solicitau sprijin.
Dintre cei care au folosit această linie telefonică, 63% au fost femei şi 37% bărbaţi iar undeva la 51% dintre apelanţi sunt singuri, nu mai au pe nimeni care sa se ingrijeasca de ei.
Analiza aspectelor sociale ale vârstnicilor din România, rezultată din primul an de activitate al Telefonului Vârstnicului, relevă că populația cu vârsta peste 65 de ani, întâmpină pe lângă neajunsurile financiare și problemele medicale, două mari provocări: accesul limitat la informație și singurătatea.
Telefonul vârstnicului – 0800 460 001 este disponibil de luni până vineri, între orele 08.00 și 20.00.
(Claudiu Pamfil)