Bolnavii au depus sute de reclamaţii la Asociaţia Naţională pentru Protecţia Pacienţilor!
Articol editat de Daiana Rosca, 11 februarie 2016, 14:28
Astăzi de Ziua mondială a bolnavilor, medicii încearcă să tragă un semnal de alarmă în legătură cu prevenţia, îndemnându-i pe cetăţeni să-şi facă analizele la timp.
Unul din obiectivele acestei instituţii importante este reprezentarea intereselor legitime ale pacienţilor din România, membri ai Asociatiei Naţionale pentru Protecţia Pacienţilor, prin mijloace legale, în faţa oricăror persoane fizice, instituţii, organisme, societăţi comerciale sau alte unităţi care asigură îngrijiri de sănătate, îngrijiri terminale, intervenţii medicale, servicii comunitare şi servicii conexe actului medical. În cazurile în care nu este posibilă soluţionarea problemelor pacienţilor pe căi amiabile Asociaţia Naţională pentru Protecţia Pacienţilor acordă asistenţă juridică consultativă sau, după caz, reprezentare în vederea soluţionării litigiilor prin cabinete de avocat, experţi sau societăţi specializate agreate de Asociaţie, în scopul reparării prejudiciilor suferite de pacienţi prin utilizarea produselor şi serviciilor de sănătate necorespunzătoare.
Asociatia Naţională pentru Protecţia Pacienţilor oferă sprijin real pacienţilor şi familiilor acestora, prin reprezentarea intereselor lor legitime în faţa oricăror persoane fizice, instituţii, organisme, societăţi comerciale sau alte unităţi care asigură îngrijiri de sănătate, îngrijiri terminale, intervenţii medicale, servicii comunitare şi servicii conexe actului medical, precum şi în faţa autorităţilor publice de orice fel şi a instantelor de judecată, în legatura cu urmatoarele plângeri:
-cazurile de malpraxis;
-plângeri legate de practici ale furnizorilor de servicii medicale care sugerează, condiţionează sau impun suportarea costurilor de către pacient a produselor sau serviciilor medicale care sunt cuprinse în listele privind decontari ale caselor de asigurari de sănătate;
-condiţionarea sau amânarea actului medical de primirea de bani sau alte foloase;
calitatea necorespunzătoare a serviciilor medicale;
-imposibilitatea de a beneficia de un serviciu pe care este îndreptăţit să îl primească pacientul;
-întârzieri care puteau fi evitate;
-nerespectarea unor proceduri care se impuneau;
-explicarea deficitară a deciziilor luate;
-plângeri legate de asistenţa sau tratamentul oferite de medici, asistenţi medicali sau alt personal din domeniul sanitar;
-plângeri legate de medicii de familie, dentiştii, farmaciştii sau medicii specialişti din ambulatoriul de specialitate;
-plângeri legate de comunicare şi accesul la informaţiile de ordin medical care nu sunt confidenţiale;
-plângeri legate de încalcarea prevederilor legale privind informaţiile medicale şi încălcarea dreptului la confidenţialitatea acestor informaţii şi a vieţii private a pacientului, precum şi prevederile legale privind protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date.
Daiana Roşca