„10 pentru educație”: la Universitatea de Vest din Timișoara
UVT, prin Departamentul de Științe ale Educației, a lansat în 2016 un nou model de colaborare cu mediul educațional preuniversitar, „10 pentru educație”. Vorbim despre o serie de 10 forumuri de dezbatere, pe 10 teme actuale, 10 întrebări și 10×10 soluții, toate acestea fiind dedicate profesorilor din preuniversitar.
Articol editat de Radio Resita, 22 mai 2017, 21:41
O nouă ediție are loc în perioada 22-26 mai. Participă mai mult de 175 de cadre didactice din județele Timiș, Caraș-Severin, Arad și Mehedinți, punând bazele unor comunități de învățare ale practicienilor reflexivi, comunități care să genereze soluții inovative pentru ameliorarea actului didactic și a prestației didactice.
Această serie de workshop-uri se înscrie în ciclul evenimentelor derulate de Departamentul de Științe ale Educației cu ocazia celebrării a 20 de ani de la înființare. Mai multe detalii se găsesc pe site-ul https://fsp.uvt.ro/.
Temele abordate:
– Cine sunt eu? Statutul identitar și ambivalența atitudinală la adolescenții cu dezabilități. Lect. dr. Claudia Borca;
– Educația non formală pentru dezvoltarea personală. Conf. dr. Elena Danciu;
– Funcții ale comportamentelor agresive. Implicații pentru intervenție. Lect. dr. Ioana Dârjan;
– Școli și licee „de elită” din Timișoara. Conf. dr. Mihai Predescu;
– Educație și cultură. Lect. dr. Sorin Predescu;
– Diferențiere și adaptare curriculară în clasa integrată. Lect. dr. Anca Luştrea;
– Leadership vs. management. Conf. dr. Ionel Moș;
– Comunicarea didactică eficientă, factor al reușitei școlare. Asist. dr. Ramona Tutunaru;
– Subiectivitate și subiectivism în evaluarea rezultatelor elevilor. Lect. dr. Otilia Bersan;
– Educația copiilor dotați și talentați: resurse și strategii de obiectivare. Lect. dr. Claudia Borca;
„Continuăm un proiect care în 2016 și-a dovedit eficiența atât prin numărul de solicitări, cât și prin rezultatele acestuia. Acțiunea este parte a strategiei noastre de colaborare cu învățământul preuniversitar, de sprijinire a cadrelor didactice care doresc să se perfecționeze. Cunoaștem importanța formării continue a profesorilor. O aplicăm în mod curent în comunitatea noastră academică, iar prin aceste acțiuni ne adresăm colegilor din preuniversitar. Subiectele abordate sunt de actualitate și au fost gândite pentru a răspunde noilor provocări din educație”, spune rectorul UVT, prof. dr. Marilen Gabriel Pirtea.