Lobby pentru Banatul de Munte la … Bruxelles
Linia ferată Anina-Oravița, recunoscută pentru frumusețea peisajului și vechimea construcției, este din nou în vizorul Companiei Căilor Ferate Române, însă puține sunt șansele ca “Semmeringul bănățean”, declarat nerentabil, să fie închiriat. În ultimii ani, reprezentanții companiei feroviare au mai scos la licitație acest tronson de cale ferată în nenumărate rânduri, fără să se arate însă nici un investitor interesat să o preia. Până să apară vreunul, salvarea pentru renumita cale ferată ar putea veni de la Uniunea Europeană. O delegație a Asociației “Lobby pentru Banatul de Munte” – care militează pentru salvarea Semmeringului bănățean va participa la începutul lunii decembrie la o întâlnire la Bruxelles, pentru a prezenta în fața aleșilor europeni un plan concret de punere în valoare a obiectivului. În cadrul întâlnirii vor fi prezentate entităţi de patrimoniu din mai multe țări europene, care ar putea fi reabilitate cu fonduri europene. Linia ferată Oraviţa-Anina este prima cale ferată pe traseu montan din România şi cea mai frumoasă din țară.
Articol editat de Mirabela Afronie, 27 noiembrie 2014, 12:30 / actualizat: 27 noiembrie 2014, 13:32
Linia ferată Anina-Oravița, recunoscută pentru frumusețea peisajului și vechimea construcției, este din nou în vizorul Companiei Căilor Ferate Române, însă puține sunt șansele ca “Semmeringul bănățean”, declarat nerentabil, să fie închiriat. În ultimii ani, reprezentanții companiei feroviare au mai scos la licitație acest tronson de cale ferată în nenumărate rânduri, fără să se arate însă nici un investitor interesat să o preia. Până să apară vreunul, salvarea pentru renumita cale ferată ar putea veni de la Uniunea Europeană. O delegație a Asociației “Lobby pentru Banatul de Munte” – care militează pentru salvarea Semmeringului bănățean va participa la începutul lunii decembrie la o întâlnire la Bruxelles, pentru a prezenta în fața aleșilor europeni un plan concret de punere în valoare a obiectivului. În cadrul întâlnirii vor fi prezentate entităţi de patrimoniu din mai multe țări europene, care ar putea fi reabilitate cu fonduri europene. Linia ferată Oraviţa-Anina este prima cale ferată pe traseu montan din România şi cea mai frumoasă din țară.
(Hardy Cvoica)