Fenomenul Black Friday, un avantaj sau o păcăleală?
Şi managerii de magazine au fost mulţumiţi de numărul mare de clienţi. Dintre toate obiectele promoţionale, televizoarele sunt cele care s-au vândut ca pâinea caldă. Peste 30 de magazine din Caraş-Severin le oferă astăzi clienţilor reduceri şi de până la 80 % dar atenţie să nu fiţi păcăliţi !
Retailerii din România rămân fideli proverbului ‘Nu lăsa pe mâine ce poţi face azi’ şi declanşează, şi în 2014, atacul ofertelor imbatabile în ‘Vinerea Neagră’ /Black Friday/ mai devreme decât inventatorii de peste Ocean ai acestei campanii comerciale fără precedent. Deşi americanii mizează, de peste o jumătate de secol, pe vânzări uriaşe numai în ultima vineri din luna noiembrie a fiecărui an, România se aliniază la linia de start a campaniei reducerilor cu o săptămână mai devreme, iar în unele cazuri, chiar timp de trei zile…
Articol editat de Mirabela Afronie, 21 noiembrie 2014, 07:20 / actualizat: 24 noiembrie 2014, 10:11
Cu ocazia zilei de Black Friday magazinele de electronice şi electrocasnice din municipiul Reşiţa s-au dovedit a fi neîncăpătoare, încă de la primele ore ale dimineţii. Reducerile de până la 80% i-au atras ca un magnet pe iubitorii de cumpărături. Aceştia au fost dornici să-şi cumpere orice de aici, numai redus să fie. De la smartphon-uri, laptop-uri, televizoare până la mixere şi storcătoare, dar mai ales tablete, reşiţenii nu s-au dat înapoi de la nimic când a venit vorba de achiziţii. În timp ce unii au fost mulţumiţi considerând că au făcut o afacere bună, alţii au observat că unele produse nu erau tocmai reduse.
Şi managerii de magazine au fost mulţumiţi de numărul mare de clienţi. Dintre toate obiectele promoţionale, televizoarele sunt cele care s-au vândut ca pâinea caldă. Peste 30 de magazine din Caraş-Severin le oferă astăzi clienţilor reduceri şi de până la 80 % dar atenţie să nu fiţi păcăliţi !
Retailerii din România rămân fideli proverbului ‘Nu lăsa pe mâine ce poţi face azi’ şi declanşează, şi în 2014, atacul ofertelor imbatabile în ‘Vinerea Neagră’ /Black Friday/ mai devreme decât inventatorii de peste Ocean ai acestei campanii comerciale fără precedent. Deşi americanii mizează, de peste o jumătate de secol, pe vânzări uriaşe numai în ultima vineri din luna noiembrie a fiecărui an, România se aliniază la linia de start a campaniei reducerilor cu o săptămână mai devreme, iar în unele cazuri, chiar timp de trei zile…
Comportamentul cumpărătorului român în ‘Vinerea Neagră’
Ca în fiecare an, studiile de specialitate încearcă să dea o notă cât mai interesantă campaniei ‘Black Friday’, aducând în prim plan rezultate prin care se anticipează comportamentul românilor în marele week-end. În acest an, din rezultatele studiului iSolutions, rezultă că aproape o treime dintre cumpărătorii români şi-au manifestat intenţia vădită de a achiziţiona măcar un produs în ‘Vinerea Neagră’, programată între 21 şi 23 noiembrie.
La loc de cinste în preferinţe rămân gadgeturile şi electrocasnicele de mici sau mari dimensiuni, cu 46% dintre opţiuni. Din coşul de cumpărături se pare că nu vor lipsi televizoarele (18%), produsele de îmbrăcăminte/încălţăminte (12%) şi laptopurile/notebookurile (10%).
Studiul relevă, de asemenea, că vor achiziţiona produse de Black Friday în special persoanele cu vârsta cuprinsă între 25 şi 34 de ani (38%), precum şi consumatorii din categoria de vârstă 35-44 de ani (34%).
Femeile par mai indecise în ceea ce priveşte cumpărăturile de ‘Black Friday’, 59% dintre acestea (faţă de 49% dintre bărbaţi) afirmând că nu ştiu sigur dacă vor face cumpărături cu acea ocazie.
Pe de altă parte, din datele MillwardBrown România, publicate cu o zi înaintea ‘isteriei’ cumpărăturilor, reiese că numărul românilor care au auzit de reducerile din cadrul ‘Black Friday’ a ajuns, anul acesta, la 63% în rândul persoanelor cu vârsta cuprinsă între 18 şi 65 de ani.
La ediţia Black Friday din acest an, studiul arată că printre cele mai căutate produse sunt electrocasnicele mici (36%), televizoarele (30%) şi telefoanele mobile (20%).
Studiul de specialitate a fost realizat pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional, în rândul a 2.000 de repondenţi din mediul urban şi rural, cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani. Interviurile au fost realizate telefonic în perioada 31 octombrie – 3 noiembrie 2014, iar eroarea de eşantionare este de +/-2,2%.
Black Friday a adus zeci de mii de vizitatori pe site-urile marilor retaileri online . Cei mai activi au fost tinerii cu vârsta cuprinsă între 18 şi 35 de ani care au dat click după click până au blocat câteva platforme online pentru a căuta produsul mult dorit la preţ de chilipir. Însă nu toţi au fost de acord cu produsele prezentate pe internet. De ce aflăm chiar de la ei.