[FOTO] Un VW de vis cu motor Ducati
Vokswagen a prezentat la Salonul Auto de la Paris un concept – car exotic botezat XL Sport care este echipat cu motorul high-tech de la motocicleta Ducati Superleggera.
O maşină de curse cu motor de motocicletă ar părea pentru mulţi un mare bluf. Insă conceptul XL Sport este cu adevărat o maşină de vis. Pornind de la caroseria lui XL1, hibridul proiectat să consume 1 l de motorină la 100 km, XL Sport atinge o viteză maximă de 270 km/h. Eficienţa şi emoţia şi-au dat mână în elaborarea acestui bolid. Partea din spate este modificată aerodinamic dar şi pentru a îngloba motorul Ducati care este cel mai puternic motor de serie cu arhitectură V2, furnizând 200 CP. La fel ca XL1 din care s-au construit doar 250 de unităţi şi XL Sport va fi produs într-o serie limitată, de 500 de exemplare într-un proces ce combină montajul manual şi precizia industrială. Caroseria este realizată din fibră de carbon pentru a fi mai uşoară şi, totodată, rezistentă. Propulsorul Ducati are o turaţie maximă de 11.000 rpm şi are bolţurile din titaniu şi multiple componente din magneziu, chiulasa fiind echipată cu legendarele supape „Desmodromic”.
Articol editat de Mirabela Afronie, 8 octombrie 2014, 12:10
Vokswagen a prezentat la Salonul Auto de la Paris un concept – car exotic botezat XL Sport care este echipat cu motorul high-tech de la motocicleta Ducati Superleggera.
O maşină de curse cu motor de motocicletă ar părea pentru mulţi un mare bluf. Insă conceptul XL Sport este cu adevărat o maşină de vis. Pornind de la caroseria lui XL1, hibridul proiectat să consume 1 l de motorină la 100 km, XL Sport atinge o viteză maximă de 270 km/h. Eficienţa şi emoţia şi-au dat mână în elaborarea acestui bolid. Partea din spate este modificată aerodinamic dar şi pentru a îngloba motorul Ducati care este cel mai puternic motor de serie cu arhitectură V2, furnizând 200 CP. La fel ca XL1 din care s-au construit doar 250 de unităţi şi XL Sport va fi produs într-o serie limitată, de 500 de exemplare într-un proces ce combină montajul manual şi precizia industrială. Caroseria este realizată din fibră de carbon pentru a fi mai uşoară şi, totodată, rezistentă. Propulsorul Ducati are o turaţie maximă de 11.000 rpm şi are bolţurile din titaniu şi multiple componente din magneziu, chiulasa fiind echipată cu legendarele supape „Desmodromic”.
Sursa: rador.ro