Situaţia fiscală se va putea verifica pe internet
Articol editat de Gerhard Chwoika, 24 august 2014, 06:01
Persoanele fizice vor putea comunica electronic cu Agenţia Naţională de Administrare Fiscală cu privire la propria situaţie fiscală, prin intermediul serviciului „Spaţiul privat virtual”, pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice, potrivit unui comunicat ANAF.
Serviciile de comunicare electronică puse la dispoziţie vor fi disponibile în mod gratuit, 24 de ore din 24. Prevederile referitoare la utilizarea serviciului se regăsesc în proiectul de Ordin al ministrului Finanţelor Publice privind procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanţă între ANAF şi persoanele fizice, publicat, spre dezbatere publică, pe site-ul MFP. „Măsurile incluse în proiectul de ordin contribuie la creşterea gradului de informatizare a activităţilor desfăşurate de organele fiscale şi încurajează contribuabilii să depună la ANAF documente prin mijloace electronice”, a declarat ministrul Finanţelor Publice, Ioana-Maria Petrescu.
Într-o primă etapă, serviciul „Spaţiul privat virtual” va fi disponibil în sistem pilot începând cu luna septembrie 2014 până la sfârşitul anului, pentru anumite documente şi informaţii destinate contribuabililor persoane fizice cu domiciliul fiscal în Bucureşti şi în judeţul Ilfov.
Sursa foto: evz.ro