[UPDATE] Calea ferată Oraviţa-Baziaş la 160 de ani de la inaugurare. Filateliştii reşiţeni au reparcurs traseul istoric
***
În anul 1854, momentul inaugurării avea o însemnătate deosebită, mai ales din punct de vedere economic. Mai târziu, începând cu 1noiembrie 1856, când linia a fost deschisă şi pentru traficul de persoane, aceasta unea localităţile Oraviţa şi Baziaș prin Răcăşdia – Iam – Iasenova – Biserica Albă, lungimea totală fiind de 62,5 km, şi avea să reprezinte pentru acest spaţiu un progres fără precedent.
Forumul Democratic al Germanilor din județul Caraș-Severin și Asociația Germană de Cultură și Educație a Adulților din Reșița marchează cei 160 de ani prin lansarea unui plic filatelic ocazional, care ilustrează gara Oravița și gara Baziaș. Cu același prilej au fost confecționate şi două ștampile filatelice care vor marca evenimentul de la mijlocul săptămânii viitoare. Ele vor fi folosite astăzi la oficiile poștale din Oravița și Socol pentru francarea corespondenţei expediate.
Vă reamintim că anul trecut, în decembrie 2013 s-au împlinit 150 de ani de la inaugurarea primei linii de cale ferată montană de pe teritoriul actual al României, cea între Oravița și Anina, cunoscutul Semmering Bănățean.
La inițiativa Forumului Democratic al Germanilor din județul Caraș-Severin și al Asociației Germane de Cultură și Educație a Adulților din Reșița, un grup de reșițeni se va deplasa astăzi la Baziaș, iar apoi cu trenul între Oravița și Iam, pentru a viziona ceea ce a mai rămas operabil din fosta cale ferată, prima de pe actualul teritoriu al României.
Reporterul Radio România Reşiţa, Hardy Cvoica a urmărit acest subiect şi consemnează:
Articol editat de Gerhard Chwoika, 20 august 2014, 17:08 / actualizat: 21 august 2014, 10:46
Astăzi se împlinesc 160 de ani de la inaugurarea primei linii de cale ferată de pe actualul teritoriu al României.
Forumul Democratic al Germanilor Caraş-Severin în parteneriat cu Asociaţia Germană de Cultură şi Educaţie a Adulţilor Reşiţa marchează astăzi mai bine de un secol şi jumătate de la inaugurarea primei linii de cale ferată de pe actualul teritoriu al României, tronson care făcea legătura între localităţile Baziaş şi Oraviţa.
Reporterul Radio România Reşiţa, Hardy Cvoica a stat de vorbă cu artistul plastic şi filatelistul reşiţean Gustav Hlinka, aflat în garnitura care a reparcurs, în această după-amiază, traseul istoric dintre cele două localităţi cărăşene:
***
În anul 1854, momentul inaugurării avea o însemnătate deosebită, mai ales din punct de vedere economic. Mai târziu, începând cu 1noiembrie 1856, când linia a fost deschisă şi pentru traficul de persoane, aceasta unea localităţile Oraviţa şi Baziaș prin Răcăşdia – Iam – Iasenova – Biserica Albă, lungimea totală fiind de 62,5 km, şi avea să reprezinte pentru acest spaţiu un progres fără precedent.
Forumul Democratic al Germanilor din județul Caraș-Severin și Asociația Germană de Cultură și Educație a Adulților din Reșița marchează cei 160 de ani prin lansarea unui plic filatelic ocazional, care ilustrează gara Oravița și gara Baziaș. Cu același prilej au fost confecționate şi două ștampile filatelice care vor marca evenimentul de la mijlocul săptămânii viitoare. Ele vor fi folosite astăzi la oficiile poștale din Oravița și Socol pentru francarea corespondenţei expediate.
Vă reamintim că anul trecut, în decembrie 2013 s-au împlinit 150 de ani de la inaugurarea primei linii de cale ferată montană de pe teritoriul actual al României, cea între Oravița și Anina, cunoscutul Semmering Bănățean.
La inițiativa Forumului Democratic al Germanilor din județul Caraș-Severin și al Asociației Germane de Cultură și Educație a Adulților din Reșița, un grup de reșițeni se va deplasa astăzi la Baziaș, iar apoi cu trenul între Oravița și Iam, pentru a viziona ceea ce a mai rămas operabil din fosta cale ferată, prima de pe actualul teritoriu al României.
Reporterul Radio România Reşiţa, Hardy Cvoica a urmărit acest subiect şi consemnează:
(Hardy Cvoica)