„Produsul montan” – un nou logo pentru produsele alimentare din zona de provenienţă
Articol editat de Gerhard Chwoika, 25 iunie 2014, 13:28
“Produsul montan” este un nou tip de aliment ce va apărea pe rafturile magazinelor din statele europene.
Producătorii de alimente din zonele montane vor putea scrie pe ambalajul mărfurilor lor sintagma “produs montan”. Și asta după ce Comisia Europeană a adoptat un nou regulament prin care se stabilesc condiţiile de utilizare a menţiunii de “produs montan”, pe etichetele alimentelor fabricate în țările UE. Pentru a putea da denumirea de “produs montan”, producătorul trebuie să îndeplinească câteva condiții. Mențiunea poate fi aplicată produselor obținute de la animale crescute cel puțin în ultimele două treimi ale vieții lor în zone montane și dacă alimentele sunt prelucrate în zonele respective. De asemenea, denumirea mai poate fi aplicată și de către producătorii care practică transhumanța. Condiția este ca animalele să fie crescute cel puțin o pătrime din viață în transhumanță și să fi păscut pe pășuni din zone montane. Aceeași mențiune, de „produs montan”, poate fi aplicată şi produselor apicole, dacă albinele au colectat nectarul și polenul doar în zonele montane.
Sursa foto: ro.stiri
(Hardy Cvoica)