Nou impozit, în Ungaria, pe încasările din publicitate
Articol editat de Mirabela Afronie, 5 iunie 2014, 13:06
Foto: captură youtube.com
Partidul de guvernământ Fidesz din Ungaria a înaintat Parlamentului, un proiect de lege privind introducerea unui nou impozit pe încasările din publicitate, în cazul companiilor media.
În baza proiectului de lege înaintat Parlamentului, de un deputat al partidului de guvernământ Fidesz, companiile media vor trebui să plătească un impozit special, care va creşte treptat, în funcţie de încasările anuale din publicitate.
Astfel, pentru încasări situate între 500 de milioane şi 5 miliarde de forinţi, adică între 1,6 şi 16 milioane de euro, impozitul va fi de 1%, între 5 şi 10 miliarde de forinţi de 10%, iar între 10 şi 15 miliarde de forinţi de 15%.
Impozitul pentru încasările situate între 15 şi 20 de miliarde de forinţi va fi de 30%, iar veniturile din publicitate care depăşesc 20 de miliarde de forinţi pe an, adică în jur de 65 de milioane de euro vor fi impozitate cu 40%.
Mai multe companii şi organizaţii de profil şi-au exprimat nemulţumirea în legătură cu planurile privind introducerea noului impozit, arătând că acesta va aduce dezavantaje semnificative în ceea ce priveşte concurenţa şi va afecta, în principal, posturile de televiziune, care vor fi nevoite să plătească cele mai mari sume.