Compania Națională de Căi Ferate CFR SA anunță câștigătorul licitației pentru reabilitarea liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA informează că, pe data de 5 martie 2025, a fost desemnată Asocierea IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (Lider) – ROTARY CONSTRUCȚII MENTENANȚĂ (Ofertant) drept câștigătoare a licitației publice pentru proiectarea și execuția lucrărilor aferente obiectivului de investiții: Reabilitarea liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean, LOT 4 CAP X Drobeta Turnu Severin – CAP X Băile Herculane, km 362+632 – km 404+250 (41,618 km).
Oferta financiară

Articol editat de Valentina Adam, 5 martie 2025, 13:04 / actualizat: 5 martie 2025, 14:32
Oferta financiară
Oferta financiară a asocierii IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. – ROTARY CONSTRUCȚII MENTENANȚĂ a fost de 2.309.944.931,12 lei, fără TVA, criteriul de atribuire fiind cel mai bun raport calitate-preț.
Contractul de achiziție publică urmează să fie semnat la finalizarea perioadei legale de contestații.
Finanțarea proiectului
Sursa de finanțare pentru proiectare și execuție va fi asigurată din:
- Fonduri externe nerambursabile prin Programul Transport (PT) 2021-2027;
- Bugetul de Stat prin Ministerul Transporturilor și Infrastructurii;
- Alte surse legal constituite, conform sumelor aprobate anual pentru acest tip de investiție.
Durata lucrărilor
Durata totală estimată pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor este de 72 de luni, dintre care:
- 12 luni pentru proiectare;
- 60 de luni pentru execuție.
Obiectivele proiectului
Linia de cale ferată Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș face parte din Coridorul Orient/Est-Mediteranean și traversează județele Dolj, Mehedinți și Caraș-Severin. Scopul principal al proiectului este modernizarea și eficientizarea infrastructurii feroviare pentru a asigura:
- Creșterea vitezei de circulație la 120-160 km/h;
- Modernizarea instalațiilor de electrificare (25 kV);
- Creșterea capacitații de tranzit;
- Implementarea Specificațiilor Tehnice de Interoperabilitate (STI);
- Modernizarea stațiilor, inclusiv facilități pentru persoanele cu dizabilități;
- Reabilitarea podurilor, podețelor și a sistemului de drenaj;
- Construirea drumurilor de întreținere acolo unde nu există drumuri publice;
- Implementarea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
- Reducerea nivelului de zgomot prin panouri fonoabsorbante.
Modernizarea infrastructurii feroviare pe LOT 4
Printre principalele lucrări prevăzute pentru LOT 4 CAP X Drobeta Turnu Severin – CAP X Băile Herculane se numără:
- Modernizarea liniei feroviare conform normelor europene, fie linie simplă, fie dublă, electrificată la 25 kV;
- Instalarea unui sistem de semnalizare electronică modernizat;
- Creșterea sarcinii maxime pe osie la 22,5 tone/osie;
- Creșterea lungimii maxime a trenurilor la 740 m;
- Peroane modernizate, de 400 m lungime;
- Modernizarea a 7 tuneluri;
- Lucrări de igienizare și cosmetizare a construcțiilor din stații;
- Optimizarea geometriei traseului feroviar pentru o mai bună eficiență;
- Instalarea sistemului de electrificare modernizat (25 kV, 50 Hz);
- Creșterea siguranței și confortului călătorilor.
Această investiție strategică va contribui la dezvoltarea infrastructurii feroviare din România, facilitând transportul de călători și marfă în condiții optime de siguranță și eficiență.
Urmărește-ne și pe Google News
Acest articol este proprietatea Radio România Reșița și este protejat de legea drepturilor de autor. Reproducerea integrală sau parțială a conținutului este permisă doar cu acordul scris al editorului. Pentru solicitări de republicare, vă rugăm să ne contactați la redactie@radioresita.ro