CFR SA a atribuit contractul pentru modernizarea Lotului 6 al căii ferate Craiova – Caransebeș
CFR SA a anunțat marți, 11 februarie 2025, că asocierea formată din IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. și ROTARY CONSTRUCȚII MENTENANȚĂ S.A. a câștigat licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor de reabilitare a tronsonului feroviar Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean.
![CFR SA a atribuit contractul pentru modernizarea Lotului 6 al căii ferate Craiova – Caransebeș CFR SA a atribuit contractul pentru modernizarea Lotului 6 al căii ferate Craiova – Caransebeș](https://www.radioresita.ro/wp-content/uploads/2023/05/345223946_935562951095179_6904439351631117059_n-850x479.jpg)
Articol editat de Valentina Adam, 11 februarie 2025, 16:17
Această asociere va fi responsabilă pentru reabilitarea Lotului 6 al proiectului, care se întinde între CAP X PO NOU POARTA și Caransebeș, de la kilometrul 436+887 la kilometrul 474+046,53, acoperind o distanță de 37,160 km. Valoarea contractului este de 2.114.352.203,74 lei fără TVA, iar finanțarea va fi asigurată din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat și din alte surse legal constituite, conform unui comunicat CFR SA transmis către Radio Reșița.
Lucrări importante de modernizare a infrastructurii feroviare
Contractul include o serie de lucrări importante de modernizare a infrastructurii feroviare, cum ar fi:
- Modernizarea liniei de cale ferată la standardele europene, inclusiv electrificarea și introducerea sistemului de siguranță ERTMS nivel 2.
- Reabilitarea tunelurilor existente și construirea a două tuneluri noi.
- Modernizarea stațiilor de cale ferată, inclusiv peroane înalte de 400 m.
- Îmbunătățirea geometriei traseului și a instalațiilor de semnalizare și telecomunicații.
- Montarea de panouri fonoabsorbante pentru reducerea zgomotului.
Beneficii pentru transportul feroviar
Această investiție majoră va aduce beneficii semnificative pentru transportul feroviar din România, inclusiv:
- Creșterea vitezei de circulație a trenurilor la 120 km/h.
- Mărirea capacității de tranzit.
- Îmbunătățirea siguranței și a confortului călătorilor.
- Modernizarea infrastructurii feroviare în conformitate cu standardele europene.
Urmărește-ne și pe Google News
Acest articol este proprietatea Radio România Reșița și este protejat de legea drepturilor de autor. Reproducerea integrală sau parțială a conținutului este permisă doar cu acordul scris al editorului. Pentru solicitări de republicare, vă rugăm să ne contactați la redactie@radioresita.ro