Reşiţa: Programul de Transformare a Școlilor susținut de Asociația pentru Valori în Educație la Colegiul Național Diaconovici-Tietz
Colegiul Național ,,Diaconovici-Tietz” Reșița s-a înscris în Programul de Transformare a Școlilor susținut de Asociația pentru Valori în Educație (AVE).
![Reşiţa: Programul de Transformare a Școlilor susținut de Asociația pentru Valori în Educație la Colegiul Național Diaconovici-Tietz Reşiţa: Programul de Transformare a Școlilor susținut de Asociația pentru Valori în Educație la Colegiul Național Diaconovici-Tietz](https://www.radioresita.ro/wp-content/uploads/2025/02/poza-Ave-2-850x479.jpeg)
Articol editat de Gerhard Chwoika, 3 februarie 2025, 14:04 / actualizat: 5 februarie 2025, 21:10
Asociația pentru Valori în Educație (AVE) este o organizație non-guvernamentală care își propune să contribuie activ la dezvoltarea unui sistem educațional de calitate în România. Prin proiectele sale, AVE sprijină atât elevii, cât și cadrele didactice, promovând inovația, educația de calitate și implicarea comunității în procesul educațional.
Pentru a deveni eligibilă și pentru a intra în program școala trece prin mai multe etape, în prima etapă a Programului de Transformare, 50%+1 dintre profesorii școlii, împreună cu directorul trebuie să participe la un Masterclass. În etapa Procesul de descoperire a școlilor, un proces de colectare de date (360 de grade) prin maparea nivelului de competență a elevilor, profesorilor, directorului și analiza sistemelor de funcționare a școlii adunând astfel informații de la toți participanții direct interesați și afectați de procesul de învățare: elevi, profesori, părinți și director. Finalitateasa este realizarea „radiografia” actuală a realității școlii, radiografie care devine un punct de plecare în vederea luării unor decizii și realizării unui plan de transformare a școlii în următorii 3 ani.
În etapa de analiză nouăanaliști educaționali din cadrul Asociația pentru Valori în Educație au fost în perioada 30-31 ianuarie 2025 la Colegiul Național ,,Diaconovici-Tietz” în vederea:
1.Observării mediului școlar (vizite în sălile de clasă, laboratoare, sala de sport, observarea produselor elevilor expuse pe pereții din clasă sau pe coridoare, proiecte, regulile clasei etc.)
2.Observarea procesului de învățare
Observarea lecției (min.70% dintre cadrele didactice)
3.Colectare date despre sistemele școlii (Interviu cu directorul- 45 min, focus-grup cu elevi-2 ore, focus–grup cu profesori–2 ore, focus grup cu părinți–2 ore).
Prin Programul de Transformare a Școlilor, școala va avea îndrumarea constantă a experților, un plan de creștere personalizat, construit împreună cu specialiști, cu impact pozitiv pe termen lung asupra directorilor, profesorilor, elevilor și comunitații.
Ca director:
– cum să abordezi provocările din zona de leadership personal și leadershipul echipei, prin lucru individual cu un coach;
– cum să aduni în jurul tău o echipă cu care să lucrezi colaborativ în orice inițiativă sau proiect din școală
– cum să atragi și să implici resurse externe, care pot contribui la realizarea obiectivelor stabilite
Ca profesor:
– cum să dezvolți în sala de clasă un spațiu de siguranță, cu relații sănătoase, prin intermediul tehnicilor de autoreglare emoțională
– cum să abordezi integrat învățarea pentru dezvoltarea competențelor de literație, socio-emoționale și digitale ale elevilor
– cum să monitorizezi progresele elevilor
Prin acest program fiecare elev de la Colegiului Național ,,Diaconovici-Tietz” Reșița va înregistra progres vizibil pe cele 8 competențe cheie, care au fost identificate de către Consiliul Uniunii Europene ca fiind necesare pentru a permite împlinirea personală, o viață sănătoasă și sustenabilă, angajabilitatea, implicarea civică și incluziunea socială.
Conducerea și cadrele didactice ale Colegiului Național ,,Diaconovici-Tietz” au realizat cu brio toate etapele de îmbarcare în Programul de Transformare a Școlilor și așteaptă încrezător planul de creștere personalizat pentru dezvoltarea de competențe pentru elevi, profesori și directori pentru a genera schimbări sustenabile la nivelul școlii.
„Suntem extrem de încântați de lansarea acestui program la Colegiul Național ,,Diaconovici-Tietz” și de oportunitatea de a contribui la transformarea învățământului din România. Ne dorim ca acest proiect să servească drept model pentru alte școli din țară și să inspire atât elevii, cât și profesorii să devină agenți ai schimbării în educație„, a subliniat pentru Radio Reşiţa directorul unităţii de învăţământ, prof. Viorica Gârtoi.