Ascultă Radio România Reșița Live

Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Craiova primeşte acordul de mediu

Proiectul de modernizare a liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Craiova, propus pentru finanţare din fonduri europene nerambursabile, a primit acordul de mediu, a anunţat Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului.

Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Craiova primeşte acordul de mediu

Articol editat de Valentina Adam, 3 decembrie 2024, 06:25

“Proiectul „Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Craiova, Subsecţiunea 1: Bucureşti Nord – Roşiori Nord, Subsecţiunea 2: Roşiori Nord – Craiova”, este propus pentru finanţare din fonduri europene nerambursabile, alocate prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei CEF (Connecting Europe Facility, 2021-2027).

Prin acest proiect, trenurile de călători vor putea circula cu viteze de până la 160 km/h pe întregul sector feroviar, ce se întinde pe o lungime de aproximativ 200 km. Linia, care este dublă şi complet electrificată, va conecta mai eficient regiunea de Sud a României, inclusiv Bucureştiul, cu zona de Vest a ţării.

Obiectivul general al proiectului constă în implementarea unui mod de transport durabil între regiunea de Sud a României (incluzând şi capitala Bucureşti) şi regiunea de Vest a țării, cu contribuţie majoră asupra dezvoltării socio-economice a zonelor traversate, îmbunătăţirea competitivității economice a României şi crearea condiţiilor pentru creşterea volumelor de transport de marfă şi călători pe rețeaua TEN-T central.

Tronsonul de linie analizat Bucureşti Nord – Craiova, împreună cu celelalte tronsoane adiacente (Craiova – Calafat – Vidin, Craiova – Caransebeş, Videle – Giurgiu Nord – Russe, Bucureşti Nord – Giurgiu – Russe) pot constitui o reţea de transport durabil şi o legătură feroviară cu o capacitate de transport considerabilă între Portul Constanţa şi Vestul României şi apoi spre ţările din Balcani şi Vestul Europei.

Proiectul are ca scop „Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Craiova”, în vederea asigurării unui grad ridicat de siguranță a traficului feroviar, cu următoarele rezultate și efecte așteptate:

  • Asigurarea unui mod de transport modern și sigur pentru toate categoriile de trafic feroviar, care sa asigure capacitate de transport, permanență și ritmicitate;
  • Creșterea volumelor de transport de călători și marfă;
  • Reducerea timpului de călătorie prin creșterea vitezei de circulație pe întregul tronson;
  • Îmbunătățirea condițiilor de siguranță a traficului feroviar;
  • Îmbunătățirea confortului în timpul călătoriei;
  • Reducerea emisiilor de poluanți și a impactului negativ asupra mediului;
  • Optimizarea transportului feroviar atât pentru pasageri cât și pentru marfă: creșterea atractivității și accesibilității municipiilor și a localităților limitrofe;
  • Atragerea de investitori și capital în vederea dezvoltării mediului de afaceri, având în vedere faptul că în orașele tranzitate de proiect se desfășoară activități economice;
  • Crearea de oportunități de investiții și dezvoltare în zona de influență a tronsonului feroviar prin asigurarea accesului la un mod de transport durabil și ecologic, prin utilizarea facilităților feroviare existente;
  • Asigurarea unui grad de mobilitate și accesibilitate ridicat pentru rezidenți și mediul de afaceri din județele tranzitate de calea ferată.

Linia de cale ferată Bucureşti Nord – Craiova are o lungime de 95,19 km pentru Subsecţiunea 1: Bucureşti Nord – Roşiori Nord şi respectiv 108,53 km pentru Subsecţiunea 2: Roşiori Nord – Craiova, fiind în totalitate linie dublă, electrificată. În total, proiectul format din cele două subsecţiuni are o lungime de circa 203,72 km. 

Pe linia de cale ferată Bucureşti Nord – Craiova, în situaţia proiectată, sunt prevăzute:

–       Pe Subsecţiunea 1: 5 puncte de oprire, nu sunt prevăzute halte de mişcare şi 9 staţii;

–       Pe Subsecţiunea 2: 7 puncte de oprire, 8 halte de mişcare şi 4 staţii.

“Implementarea proiectului va conduce la creşterea vitezei de circulaţie a garniturilor de tren pe întreg sectorul de cale ferată cuprins între Bucureşti Nord – Craiova, atât pentru trenurile de transport călători cât şi pentru cele de transport marfă. Viteza maximă de deplasare a garniturilor de tren va creşte până la 160 km/h pentru trenurile de călători şi respectiv 120 km/h pentru trenurile de transport marfă. Datorită creşterii vitezelor de deplasare se va reduce durata călătoriei şi va creşte volumul de transport al mărfurilor pe sectorul de cale ferată menționat. Proiectul va dezvolta infrastructura feroviară din zona de sud a Românieiasigurând conexiunea cu statele vecine în condiții sigure și operaționale” a anunțat Laurențiu Alexandru Păștinaru, Președintele ANPM.

Superman Challenge de pe TikTok trimite trei adolescenți din Arad la spital cu fracturi grave
Actualitate miercuri, 4 decembrie 2024, 15:18

Superman Challenge de pe TikTok trimite trei adolescenți din Arad la spital cu fracturi grave

Un nou trend periculos de pe TikTok, numit Superman Challenge, a dus la rănirea gravă a trei adolescenți din județul Arad. Aceștia, cu vârste...

Superman Challenge de pe TikTok trimite trei adolescenți din Arad la spital cu fracturi grave
Primăria Timişoara organizează dezbatere publică pentru stabilirea impozitelor şi taxelor locale din 2025
Actualitate miercuri, 4 decembrie 2024, 15:13

Primăria Timişoara organizează dezbatere publică pentru stabilirea impozitelor şi taxelor locale din 2025

Primăria Timişoara organizează marţea viitoare, de la ora 12,00, în Sala de Consiliu Local, o dezbatere publică privind proiectul de stabilire...

Primăria Timişoara organizează dezbatere publică pentru stabilirea impozitelor şi taxelor locale din 2025
Salvamont România: Opt persoane salvate, inclusiv intervenții în Caraș-Severin
Actualitate miercuri, 4 decembrie 2024, 11:28

Salvamont România: Opt persoane salvate, inclusiv intervenții în Caraș-Severin

În ultimele 24 de ore, Salvamont România a intervenit în nouă situații de urgență, reușind să salveze opt persoane. Din păcate, o persoană...

Salvamont România: Opt persoane salvate, inclusiv intervenții în Caraș-Severin
Banca Regională pentru Alimente Timișoara caută voluntari pentru colecta de alimente din acest an
Actualitate miercuri, 4 decembrie 2024, 10:24

Banca Regională pentru Alimente Timișoara caută voluntari pentru colecta de alimente din acest an

Banca Regională pentru Alimente Timișoara face apel la cei care doresc să devină voluntari în cadrul Colectei Naționale de Alimente. În acest...

Banca Regională pentru Alimente Timișoara caută voluntari pentru colecta de alimente din acest an
Actualitate miercuri, 4 decembrie 2024, 10:05

Iluminatul festiv va fi aprins la Arad de Moş Nicolae

Iluminatul festiv va fi aprins la Arad de Moş Nicolae, când magia sărbătorilor de iarnă va cuprinde oraşul. Festivitatea de aprindere a...

Iluminatul festiv va fi aprins la Arad de Moş Nicolae
Actualitate miercuri, 4 decembrie 2024, 09:32

Atenţie la carnea de porc! Cât costă anul acesta examenul trichineloscopic în Caraş-Severin?

La peste 50 de cabinete veterinare de asistenţă se poate efectua anul acesta examenul trichineloscopic al cărnii de porc în Caraş-Severin....

Atenţie la carnea de porc! Cât costă anul acesta examenul trichineloscopic în Caraş-Severin?
Actualitate marți, 3 decembrie 2024, 17:58

Victorie mare în Cupa României! CSM Reşiţa, mai bună decât prim-divizionara Sepsi Sfântu Gheorghe

Victorie mare pentru CSM Reşiţa, în cea de-a doua etapă din faza grupelor Cupei României la fotbal! În faţa propriilor suporteri, rossonerii...

Victorie mare în Cupa României! CSM Reşiţa, mai bună decât prim-divizionara Sepsi Sfântu Gheorghe
Actualitate marți, 3 decembrie 2024, 16:51

Ioan Popa: „CFR Infrastructură pune frâne pe calea ferată Reșița-Timișoara”

Primarul Reșiței îi cere din nou sprijin ministrului Sorin Grindeanu pentru a debloca proiectul de modernizare a liniei de cale ferată...

Ioan Popa: „CFR Infrastructură pune frâne pe calea ferată Reșița-Timișoara”