Arhivele Naționale Caraș-Severin, asaltate de cereri în urma recalculării pensiilor, deşi nu soluţionează ci doar informează
Odată cu recalcularea pensiilor, cărăşenii se îndreaptă spre arhivele naţionale, fapt ce a dus la creşterea solicitărilor la nivelul instituţiei de profil, privind reconstituirea drepturilor de acordare.
Articol editat de Gerhard Chwoika, 19 septembrie 2024, 17:00 / actualizat: 19 septembrie 2024, 18:28
Directorul dr. Ovidiu Laurenţiu Roşu, Serviciul Judeţean al Arhivelor Naţionale a declarat pentru Radio Reșița că intituția păstrează în mare parte documente cu valoare istorică şi mai puţine fonduri care conţin state de plată sau dosare de personal.
„În această perioadă datorită procesului de recalculare a pensiilor se înregistrează o creștere a numărului persoanelor care ne sună, care ne trimit solicitări scrise sau cu care interacționăm pur și simplu pe tema identificării locurilor în care se păstrează arhivele fostelor întreprinderi sau ale societăților desființate, ținând cont de recalcularea pensiilor.
Cumva a crescut ca volum în ceea ce privește activitatea noastră, persoanele încercând să identifice arhivele pentru a putea să depună solicitări în cadrul arhivelor naționale – serviciul județean Caraș-Severin.
Noi nu păstrăm foarte multe fonduri în care se regăsesc state de plată; acestea sunt ca și excepție, noi păstrăm documente cu valoare istorică de aceea în destul de puține cazuri îi putem ajuta direct noi pe cetățeni. Ceea ce putem să facem pentru dânșii este să îi îndrumăm spre depozitele sau spre societățile care au continuat activitatea fostelor întreprinderi, care și au încetat activitatea și care păstrează arhivele acestora„.
Ovidiu Laurenţiu Roşu a mai subliniat că şi înainte de perioada de recalculare a pensiilor, persoanele, inclusiv cele din străinătate care depuneau cereri la arhivele naţionale au fost informate şi redirijate spre alte societăţi care se ocupă cu arhivarea datelor solicitate.