DSP Caraş-Severin a primit de la cetăţeni 90 de petiţii şi reclamaţii
Direcţia de Sănătate Publică a judeţului Caraş-Severin a primit de la cetăţeni, de la începutul anului şi până în prezent 90 de petiţii şi reclamaţii. Paleta sesizărilor este diversă şi foarte complexă, ne-a transmis purtătorul de cuvânt al instituţiei Daniel Botgros.
Articol editat de Daiana Rosca, 25 iulie 2024, 17:01
„Direcția de Sănătate Publică a județului Caraș-Severin a primit de la începutul anului 2024 și până acum un număr de 90 de sesizări, petiții și reclamații, acestea vin în cea mai mare parte din partea cetățenilor pentru că nu am inclus în acest număr solicitările la legea 544 a liberului acces la informații publice sau alte intervenții pe care ar trebui DSP să le aibă și le are evident, ci repet este vorba de numărul sesizărilor din partea populației. Ele sunt foarte diverse sunt legate în general de condiții igenico-sanitare din diverse zone sunt legate de vecinătăți, sunt reclamați vecinii care au animale sau care nu respectă distanțele până la următoarea locuință, sunt reclamate zone cu diverse surse de mizerie, dejecții de apă, canalizări, fântâni neconforme, ape reziduale şi diverse tipuri de disconfort cauzat în general de vecinii celor care reclamă pășunatul ilegal, de altfel servicii funerare, rozătoare, insecte, diverse alte surse pe care reclamanții le consideră ca fiind un pericol asupra sănătății publice.
Aceste reclamații și sesizări îmbrac așa cum am spus o complexitate de forme, trebuie însă știut că DSP are anumite atribuții stabilite clar de lege şi subliniez aici pentru că multă lume face această confuzie, igiena alimentului nu mai este de domeniul DSP ci aparţine de cel sanitar-veterinar sau de OPC așadar instituţia noastră nu verifică alimente în cel mai clar sens al cuvântului ci doar condițiile de păstrare, lanțurile de frig, condițiile igienico-sanitare în care eventual se păstrează alimente la nivelul comercianților desigur, există și sesizări legate de posibile surse de toxinfecții alimentare, ceea ce ține de epidemiologie de o situație epidemiologică evident este gestionat de DSP.
Oamenii trebuie să știe că pot face sesizări, pot depune sesizări la DSP, atât fizic să le aducă sau chiar să le scrie la noi dacă nu au posibilitatea, ca li se va da un formular special și petentul doar completează și dacă este cazul atașează și fotografii dar oricum inspectorii sanitari merg la fața locului. Oamenii pot să trimită aceste sesizări și prin poștă sau pe adresa de email a DSP, ele sunt luate în considerare dar vreau să atrag atenția că trebuie neapărat să fie semnate și să avem acolo un reclamant real, care se identifică printr-o adresă reală, un număr de telefon, după care inspectorii îi vor da curs.
Sesizările anonime și cele telefonice nu pot fi luate în considerare și aici avem de multe ori de lucru cu persoane care vor să rămână anonime sau să vorbească doar la telefon, repet aceste sesizări trebuie toate semnate și asumate.”