Remus Pricopie, ministrul Educaţiei Naţionale, la Radio România, în plinã Şcoalã altfel
„Eu cred cã pentru programul Şcoala altfel, elevii, împreunã cu cadrele didactice şi, sã nu uitãm, pãrinţii, au avut la dispoziţie suficient timp sã se gândeascã la ceea ce urmeazã sã se întâmple în acest program. Iar idea centralã este aceea ca elevii, copiii, sã descopere lucruri pe care probabil nu reuşesc sã le facã în mod curent. Nu faci oricând o vizitã la postul naţional de radio sau la Banca Naţionalã sau la Ministerul Apãrãrii – ca sã menţionez doar câteva dintre instituţiile care s-au pregãtit în aceste zile sã facã parte din acest program. Mai este ceva ce trebuie sã luãm în calcul: Şcoala, în sistemul clasic, adicã ceea ce se întâmplã în fiecare zi în sala de clasã, are rolul sãu foarte important. Dar, dacã nu asigurãm şi deschiderea cãtre viaţa realã, lumea realã, în care aceşti copii, atunci când terminã şcoala vor intra, atunci greşim. Trebuie sã adãugãm şi o dimensiune practicã, palpabilã. Vreau sã vã spun cã înţelegerea unor instituţii sau a unor mecanisme care funcţioneazã la nivelul societãţii, nu o faci întotdeauna doar învãţând istorie sau discutând în clasã. Noi punem un accent foarte mare pe aceste activitãţi şi mai mult decât atât: dacã în sãptãmâna Şcoala altfel copiii vin sã viziteze astfel de instituţii, de multe ori, în cursul anului, invitãm reprezentanţi ai diverselor instituþii sã vinã şi sã discute cu elevii. (…)
Articol editat de Radio Resita, 7 aprilie 2014, 17:17
Astãzi, în prima zi a programului Şcoala altfel: Sã ştii mai multe, sã fii mai bun!, Remus Pricopie, ministrul Educaţiei Naţionale, invitatul Alexandrei Andon la emisiunea Probleme la zi, declara:
„Eu cred cã pentru programul Şcoala altfel, elevii, împreunã cu cadrele didactice şi, sã nu uitãm, pãrinţii, au avut la dispoziţie suficient timp sã se gândeascã la ceea ce urmeazã sã se întâmple în acest program. Iar idea centralã este aceea ca elevii, copiii, sã descopere lucruri pe care probabil nu reuşesc sã le facã în mod curent. Nu faci oricând o vizitã la postul naţional de radio sau la Banca Naţionalã sau la Ministerul Apãrãrii – ca sã menţionez doar câteva dintre instituţiile care s-au pregãtit în aceste zile sã facã parte din acest program. Mai este ceva ce trebuie sã luãm în calcul: Şcoala, în sistemul clasic, adicã ceea ce se întâmplã în fiecare zi în sala de clasã, are rolul sãu foarte important. Dar, dacã nu asigurãm şi deschiderea cãtre viaţa realã, lumea realã, în care aceşti copii, atunci când terminã şcoala vor intra, atunci greşim. Trebuie sã adãugãm şi o dimensiune practicã, palpabilã. Vreau sã vã spun cã înţelegerea unor instituţii sau a unor mecanisme care funcţioneazã la nivelul societãţii, nu o faci întotdeauna doar învãţând istorie sau discutând în clasã. Noi punem un accent foarte mare pe aceste activitãţi şi mai mult decât atât: dacã în sãptãmâna Şcoala altfel copiii vin sã viziteze astfel de instituţii, de multe ori, în cursul anului, invitãm reprezentanţi ai diverselor instituþii sã vinã şi sã discute cu elevii. (…)
Sã nu ne mirãm dacã, peste câţiva ani, dintre elevii pe care i-am vãzut vizitând azi studiourile Radio România, unul va veni sã spunã: Vreau sã mã angajez la radio.”
Ministrul Radu Pricopie a apreciat în cadrul aceleiaşi emisiuni, seriozitatea acestui program la care s-au alãturat Radio România şi mii de instituţii din întreaga ţarã: „E mare lucru sã constaţi cã zeci de mii de instituţii, pentru cã sunt zeci de mii de instituţii la nivel naţional, au pe agendã aceastã activitate şi au alocat timp şi oameni pentru a face faţã acestei sãptãmâni speciale.”
Programul Şcoala altfel: Sã ştii mai multe, sã fii mai bun! continuã în întreaga ţarã pânã vineri, 11 aprilie.
(Sursa foto: Alexandru Dolea)