Retrospectiva 2023: Care au fost cele mai importante noutăți în Social Media
Instagram testează și în România vârsta utilizatorului prin cele trei opțiuni de verificare: un „video selfie” (cu ajutorul platformei AI Yoti), upload carte de identitate sau să garanteze altcineva pentru tine (un coleg care îți e dator);
Articol editat de Valentina Adam, 30 decembrie 2023, 14:18
Avem posibilitatea de a integra toată durata unui Reel în Stories și adaugă o nouă opțiune care permite utilizatorilor să aibă o „colecție colaborativă” de postări salvate, la care orice utilizator de chat poate adăuga apoi postări noi;
Poți adăuga până la 5 linkuri în Bio. O opțiune mult-așteptată, care va permite creatorilor și brandurilor să aducă mai mult trafic pe websites;
- Lansează „Notes”, o nouă modalitate prin care poți trimite prietenilor mesaje și emoji-uri. Și ce mai e tare aici: poți adăuga melodii în Notes, iar urmăritorii tăi pot da click pentru a asculta piesa;
- Instagram pune la dispoziție un articol prin care poți înțelege cum funcționează algoritmii în feed, stories, reels și nu numai. Și tot ei testează noi metode de control prin care le va permite utilizatorilor să vadă în feed mai mult din ceea ce vor;
- Testează un nou set de etichete pentru mesajele private, prin care poți gestiona mai ușor DM-urile din partea clienților;
- Extinde funcția „Starea contului”, astfel încât vei putea verifica dacă conținutul tău este eligibil pentru a fi recomandat celor care nu te urmăresc
- Lansează o pagină web, prin care sprijină utilizatorii care nu își pot accesa contul, fie că acesta a fost hack-uit sau pentru că au uitat parola;
- Instagram adaugă GIFs în comments: poți interacționa folosing GIFs
- Instagram testează o nouă opțiune de Collaborative Posts. Practic, userii vor putea adăuga propriile imagini și videouri la o postare existentă, dar trebuie să obțină aprobarea autorului postării;
- Instagram permite acum utilizatorilor să posteze Stories pentru mai multe grupuri în același timp, nu doar pentru „Close Friends” sau „Public”.
- Facebook și-a schimbat logo-ul și culorile. Evident, sunt la fel de drastice ca atunci când și-a schimbat Google logo-ul;
- Facebook News sunt scose în unele țări din Europa, începând cu luna decembrie a acestui an;
- Facebook Reels a primit patru noi opțiuni, iar printre ele găsim și durata de 90 de secunde, template-uri noi și altele;
- Facebook Watch devine Facebook Videos, tab în care vor apărea toate videourile de pe Facebook, precum reels, live content și alte videos. În plus, apar noi opțiuni de editare pentru feed videos (opțiuni similare cu Reels);
- Vei putea crea mai multe profiluri personale pe Facebook – Meta se pare că a gândit acest feature pentru a-ți permite să ai câte un profil pentru a putea avea feed-urile cât mai personalizate (ex: de pe un profil urmărești influencerii pe care îi ai în vizor pentru un anumit brand, de pe altul te uiți la pozele foștilor etc.)
- Din 10 noiembrie nu mai poți crea rooms în grupurile de pe Facebook, iar începând cu 16 noiembrie nu mai poți accesa rooms deja existente în grupuri. O reală surpriză, luând în considerare povestea Clubhouse.
- Facebook va introduce imagini de profil generate de AI. Meta experimentează însă și cu generarea de postări folosind AI.
- Relația Facebook cu hashtag-uri pare să fi luat o altă întorsătură, compania anunțând că topicurile din grupuri, care au fost adăugate în 2019, vor dispărea;
- Vom avea opțiunea de Notes și pe Messenger, care este cam aceeași cu funcția de Notes a inboxului de pe Instagram, permițându-ți să postezi info text pe care toate contactele tale din Messenger le pot vedea în aplicație, ceea ce ar putea stimula mai multe conversații și oportunități de interacțiune
- Pe WhatsApp sunt introduse avatarurile – dar sunt adăugate și câteva noi moduri în care poți folosi avatarul 3D pe Facebook și Instagram;
- WhatsApp lansează suport proxy – actualizarea îți va permite să alegi un server proxy pentru a rămâne conectat, chiar dacă rețeaua locală se defectează;
- A apărut posibilitatea de a avea două conturi logate în același timp, pe același dispozitiv, între care poți face ușor switch;
- WhatsApp testează „Private newsletters” pe Android, va oferi opțiunea „Mute” pentru numerele de telefon necunoscute;
- Adaugă noi opțiuni de control pentru chat-urile de grup, cu ajutorul cărora poți gestiona cine se alătură unui grup și cine nu. De asemenea, testează opțiuni de editare a textului de pe imagini ca pe Instagram și îți va permite să blochezi anumite conversații cu parole și astfel adaugă un nou layer de securitate;
- Newsletter pe WhatsApp? Este în teste pe Android și funcția este similară cu un buletin informativ tradițional. Acesta va prezenta utilizatorilor opțiunea de a selecta difuzarea canalului lor preferat;
- S-a lansat o nouă versiune de WhatsApp pentru PC-uri Windows, care include o interfață de utilizare actualizată pentru chat-uri cu mai multe persoane, oferind mai multă capacitate de a utiliza WhatsApp pentru întâlniri video;
WhatsApp testează opțiunea care îți va permite să criptezi și să ascunzi anumite conversații, vizibile ulterior doar cu ajutorul unei parole sau prin amprentă;
- Avem opțiunea de a trimite imagini la calitate HD pe WhatsApp – doar că trebuie să fii atent să bifezi că dorești această calitate atunci când trimiți un material;
- Se testează voice chats pentru grupuri de până la 32 persoane. Spre deosebire de funcția de group calls, telefonul nu sună când începe conversația. În plus, acum poți da share screen în video calls și o să poți trimite mesaje video
TIKTOK
- Testează modul Full Screen pentru videoclipurile de pe platformă;
- Din noiembrie TikTok integrează automat captions în toate videourile. Totuși, vei putea în continuare să editezi captionurile după ce postezi.
- O surpriză la care probabil că nu se aștepta nimeni prea curând: TikTok introduce text posts;
- TikTok Now a avut un succes atât de mare încât a fost eliminat. Funcția era inspirată de BeReal;
- TikTok introduce Customize Feed, opțiune care te ajută să îți personalizezi feed-ul în funcție de ce îți dorești să vezi. Tot ceea ce trebuie să faci este să îți scrii preferințele și să nu te mai plângi că s-a stricat feedul;
- Unii utilizatori văd rezultate Google când efectuează o căutare în TikTok. Interesant, nu? Într-o lume în care fiecare platformă încearcă să fie un ecosistem închis, această colaborare (sau experiment, cine știe?) între TikTok și Google pare să îndrepte atenția asupra unor discuții mai mari legate de monopol și concurență în domeniul digital.
- TikTok facilitează colaborarea dintre branduri și creatori de conținut, printr-un update care le permite managerilor de talente să administreze campanii și să fructifice noi oportunități;
- Noul instrument TikTok: EVTA (Engaged View-Through Attribution) este o nouă metodă de măsurare a impactului campaniilor –urmărește dacă cei care au vizualizat un video timp de min. 6 secunde au făcut conversia în următoarele 7 zile;
- Este în teste un abonament pe are să ți-l faci pentru a urmări conținut fără reclame, pentru cca 5$/ lună. Asta nu va include, evident, reclamele native (prin intermediul creatorilor de conținut) – deci nu vă bucurați prea tare. Sunt curioasă dacă cei care lucrează în Digital Marketing care își iau un astfel de abonament fac un research separat de ce mai face concurența sau ce reclame mai sunt pe val…
- Poți să etichetezi filme și seriale în videoclipuri, cu link către IMDb;
- Va integra reclame în rezultatele din bara de search, printre postările organice, marcate ca fiind „sponsorizate”.
- SUA interzice TikTok pe telefoanele oficiale ale parlamentarilor – interdicție apărută pe fondul temerilor că datele colectate ar putea permite guvernului chinez să spioneze americanii.
- În urma noilor actualizări ale regulamentului privind conținutul, TikTok interzice folosirea imaginilor și a clipurilor generate de inteligența artificială în campaniile de publicitate;
- Nu mai poți înregistra direct din aplicație clipuri de 10 minute, dar poți încărca și edita în continuare clipuri mai lungi de 3 minute;
- Lansează o nouă funcție care le permite utilizatorilor să vadă de ce le-a fost recomandat un anumit videoclip în feed-ul „For You”.
Avem opțiunea descărcării de videouri fără watermark, ce funcționează doar pentru clipurile descărcate de userul care le-a publicat;
Ipsos a publicat un studiu despre utilizarea TikTok în România;
Conținutul generat (total sau parțial) cu AI trebuie marcat pe TikTok, altfel va fi scos de pe platformă. Poți marca conținutul respectiv printr-un sticker, mențiune în textul postării sau prin bifa de conținut AI (ce trebuie selectată când publici videoul);
YOUTUBE
- Începând cu 1 februarie, creatorii de conținut pot câștiga bani din reclamele afișate în feed-ul Shorts;
- Au trimis de curând un avertisment prin care anunțau că vor dezactiva conturile care folosesc AdBlocker, așa că a fost înregistrat un număr record de dezinstalări ale aplicațiilor de acest tip. Asta pentru că erau mulți care instalaseră AdBlocker și scuteau abonamentul Premium. Abonament care s-a scumpit după acest anunț, by the way;
- De fiecare dată când un creator de conținut va spune: „nu uita să dai Subscribe”, butonul respectiv va străluci;
- Vei putea corela YouTube Shorts cu videos mai lungi. Practic, vei putea adăuga un link în Shorts către alt content creat (video lung – public sau privat, alt short, live video). Link-ul respectiv va fi afișat în Short sub forma unui buton de play;
- Au dispărut Stories.
- Se scumpește abonamentul YouTube Premium;
- Creatorii pot adăuga până la 14 link-uri pe canalele de YouTube și pot personaliza titlurile link-urilor, iar din 31 august au dispărut link-urile lăsate în comentarii/ descrieri în Shorts;
- Adaugă un nou element în YouTube Studio, cu ajutorul căruia poți estima cât timp va dura procesarea clipurilor tale. De asemenea, adaugă un panel cu informații despre performanța canalului;
- Adaugă „YouTube Emotes” – un set de imagini statice care pot fi adăugate în comentarii, noi instrumente de editare a clipurilor Shorts și dublarea audio automată în mai multe limbi;
- Anunță o serie de noutăți, printre care: instrumente pentru postări, o nouă modalitate de a afișa rezultatele videoclipurilor Shorts și un site cu informații pentru live-stream-uri;
- Se va lansa A/B testing pe thumbnails, ceea ce te va ajuta să compari și să maximizezi performanța contentului video. Momentan funcția este în teste cu un nr. selectat de creatori
Iată și câteva date despre YouTube în România, anunțate la jumătatea anului:
- peste 12 mil. de români care au peste 18 ani se uită la clipuri pe YouTube în fiecare lună;
- 5,5 mil. de români se uită la clipuri YouTube pe TV în fiecare lună;
- peste 8.000 de canale YT din România au peste 10.000 de abonați;
- Peste 1.600 de canale YT din România au peste 100.000 de abonați;
Poate cea mai interesantă (dar și amuzantă) știre: vei putea fredona o melodie în aplicație, iar YouTube va găsi melodii relevante pentru tine.
Sursa www.digitalstar.ro