Google. Noi reguli anti-spam pentru Gmail din 2024
Dacă ai cont de email pe Gmail, o să-ți fie bine … sau cel puțin așa promite Google. Anul nou va veni cu schimbări și reguli noi anti-spam care sunt importante atât pentru spameri cât și pentru utilizatorii simplii ai platformei.
Articol editat de Ovidiu Babolea, 25 octombrie 2023, 16:01
Spam-ul prin e-mail există de când lumea și pământul… sau mai exact de când există poșta asta electronica, așa cum se traduce de fapt termenul e-mail…, iar de la un timp, situația s-a înrăutățit.
Vremuri noi, reguli noi
Cu toate acestea, Google caută să remedieze acest lucru cu noi măsuri de protecție. Într-o postare recentă pe blog, Google a anunțat noi reguli pentru trimiterea e-mail-urilor în calupuri.
Începând din februarie 2024, oricine dorește să trimită peste 5.000 de mesaje către adrese Gmail într-o zi va trebui să facă unele acțiuni suplimentare.
Expeditorul va trebui să autentifice e-mailul, acțiune care ar trebui să închidă lacunele exploatate de obicei de hackeri sau spameri. Autentificarea va include respectarea celor mai bune practici recomandate de Google, cum ar fi utilizarea autentificării DKIM (DomainKeys Identified Mail) – adică o măsură prin care se detectează dacă cel care trimite este chiar un om viu…și nu un program care trimite în mod repetat mailul respectiv… prin simplul fapt că se cere autentificarea pe cont în mod repetat – sau SPF – o altă măsură de protecție online similară cele mai devreme amintite specifică pentru domeniul tău de e-mail, scrie publicația playtech.ro în categoria dedicată tehnologiei.
Un singur click pentru dezabonare
De asemenea, expeditorilor li se va cere să configureze o opțiune de dezabonare cu un singur click pentru destinatari.
În plus, Google va începe să impună un „prag de spam clar” pentru a preveni bombardarea destinatarilor Gmail cu mesaje nedorite solicitând Yahoo să ia același set de măsuri, mai amintește playtech în același articol.
Lupta cu spamerii există de când internetul și pământul
Conform sursei citate, compania a spus că pragul său de spam este „în primul rând în industrie” și va avea ca rezultat minimizarea spam-ului în Gmail.
De-a lungul anilor, Google și alte companii de tehnologie s-au luptat cu spamerii care trimit e-mailuri pentru a înșela utilizatorii.
Numărul de spameri crește constant, ceea ce înseamnă că Google trebuie să continue să vină cu noi modalități de a-și proteja utilizatorii. „Aceste schimbări sunt ca o perfecționare pentru lumea e-mailului și, reparând câteva lucruri sub capotă, putem să ne asigurăm că e-mailul funcționează fără probleme”, a explicat managerul de produs Google, Neil Kumaran.
Reguli pentru expeditorii de mii de mailuri zilnic
Potrivit serviciului Support al Google, dacă trimiți în zilnic peste 5.000 de mesaje către conturi Gmail și vrei ca de la anul să nu îți fie malurile marcate ca Spam, trebuie să urmezi niște reguli esențiale:
- Configurează autentificarea e-mailurilor SPF sau DKIM pentru domeniu.
- Asigură-te că domeniile sau adresele IP de trimitere au înregistrări DNS de redirecționare și stornare valide, numite și înregistrări PTR. Află mai multe.
- Menține procentul de spam raportat în Postmaster Tools sub 0,3 %. Află mai multe.
- Formatează mesajele conform standardului de formatare a mesajelor pe internet (RFC 5322).
- Nu uzurpa identitatea din anteturile De la: ale Gmail. Gmail va începe să folosească o politică de aplicare în carantină DMARC, iar uzurparea identității din anteturile De la: ale Gmail ar putea afecta livrarea e-mailurilor.
- Dacă redirecționezi regulat e-mailuri, inclusiv folosind liste de distribuție prin e-mail sau gateway-uri de intrare, adaugă anteturi ARC la e-mailurile trimise. Anteturile ARC indică faptul că mesajul a fost redirecționat și te identifică drept expeditor. Expeditorii listei de distribuție prin e-mail ar trebui să adauge la mesajele trimise și un antet List-id:, care specifică lista de distribuție prin e-mail.
- Configurează autentificarea e-mailurilor DMARC pentru domeniul de trimitere. Politica de aplicare DMARC poate fi setată la none. Află mai multe.
- Pentru e-mailurile directe, domeniul din antetul De la: al expeditorului trebuie să respecte fie domeniul SPF, fie domeniul DKIM. Este necesar pentru a trece de alinierea DMARC.
- Pentru mesajele la care te-ai abonat, activează dezabonarea cu un clic folosind un link de dezabonare vizibil clar în corpul mesajului. Află mai multe.
- Dacă trimiți peste 5.000 de e-mailuri pe zi înainte de 1 februarie 2024, urmează regulile din acest articol cât mai curând posibil. Dacă îndeplinești cerințele pentru expeditori înainte de termenul limită, poți îmbunătăți livrarea e-mailurilor. Dacă nu îndeplinești cerințele descrise în acest articol, este posibil ca e-mailurile tale să nu fie livrate conform așteptărilor sau să fie marcat ca spam.
În loc de concluzie
Începând din februarie 2024, Gmail va impune următoarele cerințe pentru expeditorii care trimit 5.000 sau mai multe mesaje pe zi către conturi Gmail: să autentifice e-mailurile trimise, să evite trimiterea de e-mailuri nedorite sau nesolicitate și să simplifice dezabonarea pentru destinatari.
Așa că dacă ai nelămuriri accesează pagina de Google Help și spor la trimis maluri!
sursa: playtech.ro
sursa foto: pixabay.com