Săptămâna aceasta începe reabilitarea Drumului Naţional 67D Valea Cernei – Băile Herculane
Drumul Naţional 67D ce leagă Valea Cernei de Băile Herculane, aflat în stare avansată de degradare, va fi în sfârşit reabilitat.
Articol editat de Sebastian Dragomir, 15 august 2023, 22:17 / actualizat: 16 august 2023, 20:23
Lucrările de modernizare vor începe la mijlocul acestei săptămâni şi trebuie încheiate într-un an și jumătate. Valoarea totală a investiției este de aproape 73 de milioane de lei, spune purtătorul de cuvânt al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara, Alina Sabou.
„În urma acordării Autorizației de Construire, D.R.D.P. Timișoara a emis pentru data de 16 august 2023 ordinul de începere a lucrărilor de execuție la consolidarea DN 67D Valea Cernei – Băile Herculane, pe sectorul aflat pe raza de administrare a Regionalei Timișoara, între km 89+700- km 108+390. Principalele lucrări care se vor executa sunt înlocuirea structurii rutiere existente, realizarea de ziduri de sprijin, lucrări pentru protejarea taluzului, executarea rigolelor, drenuri pentru eliminarea apei, decolmatări, înlocuire sau reparații la podeţe, amenajarea albiei amonte – aval, refacerea coronamentelor, lucrări la podurile de pe traseu, inclusiv hidroizolații, rosturi de dilatație, parapet, trotuare etc. Durata contractului este de 18 luni, iar în total se vor face lucrări pe circa 18 kilometri, pe sectoarele pe care nu au fost făcute lucrări în anii anteriori. DN 67D este administrat, până la km 89+700 de D.R.D.P. Craiova. Lucrările vor fi executate de către Asocierea formată din Trustul de Construcții DROBETA S.A. & CONREP S.A. & EXPLAN S.R.L. & REAL CONSTRUCT MANAGEMENT S.R.L. & TRANSPORT PUBLIC URBAN DROBETA S.A. Valoarea totală a lucrărilor ce se vor executa este de 72.893.210,99 lei, fără TVA”.
Tot în Caraș-Severin se lucrează și DN 58A, pe raza localității Fârliug. În următoarele trei luni, acolo va fi realizat un zid de sprijin nou din beton armat pe o lungime de aproape 100 de metri. Totodată, se va moderniza structura rutieră existentă, se vor înlocui șanțurile din pământ cu șanțuri din beton și vor fi realizate rigole carosabile noi.