Tronsoane feroviare de pe raza regionalelor Timişoara şi Craiova, grav afectate de furtunile de vineri noaptea
Traficul feroviar este grav afectat pe raza regionalelor Timişoara şi Craiova, din cauza zecilor de copaci şi a stălpilor de beton, care susţin linia de contact, rupţi şi prăbuşiţi pe linia de cale ferată din cauza furtunile din timpul nopţii, informează CFR S.A., într-un comunicat de presă transmis, sâmbătă, AGERPRES.
Articol editat de Valentina Adam, 22 iulie 2023, 11:41 / actualizat: 23 iulie 2023, 11:43
Deranjamentele la linia de contact de cale ferată, pe Valea Jiului, au fost remediate, iar sistemul de alimentare cu energie electrică s-a pus sub tensiune, pe tronsonul Călan – Simeria Triaj.
‘La ora 10:30 s-au remediat deranjamentele la linia de contact pe Valea Jiului, fiind repus sub tensiune sistemul de alimentare cu energie electrică pe intervalul Călan – Simeria Triaj. Trenurile IR 1835, care circulă în relaţia Bucureşti Nord – Teiuş, şi IR 1824, care circulă pe relaţia Deva – Bucureşti Nord, au fost reînscrise în trafic, urmând să ajungă la destinaţie cu întârzieri de peste 200 de minute’, menţionează operatorul feroviar.
Potrivit sursei citate, la acest moment, rămâne în continuare aplicabilă măsură de dublare cu locomotivă Diesel pe zona Slatina Timiş – Teregova, unde intervenţiile pentru remediere necesită un interval mai mare de timp, deranjamentele la componentele suprastructurii feroviare fiind majore.
‘Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA adresează scuze călătorilor din trenurile care au staţionat în cursul nopţii în gări, pentru a putea permite accesul drezinelor pantograf, şi îi asigură că personalul feroviar de intervenţii al regionalelor Timişoara si Craiova au depus eforturi susţinute pentru remedierea tuturor deranjamentelor provocate de furtuni, pe aproximativ 20 de intervale de cale ferată, unde zeci de copaci, dar şi stălpi de beton, care susţin linia de contact, au fost rupţi şi prăbuşiţi pe linia de cale ferată, iar firul de contact, care asigură alimentarea cu energie electrică a locomotivelor, a fost rupt pe zeci de kilometri’, se arată în comunicat.
Potrivit sursei citate, tronsoanele de cale ferată blocate de furtunile violente de noaptea trecută sunt următoarele: Radna – Vărădia; Slatina – Timiş; Caransebeş – Jena; Reşiţa – Reşiţa Nord; Petroşani – Livezeni; Petroşani – Lainici; Poarta – Vârciorova; Călan – Călan Băi; Pui – Baru Mare; Buziaş – Sacoşu Mare; Lainici – Livezeni; Strehaia – Filiaşi; Poarta – Vârciorova; Parângu – Lunca Budieni; Bibeşti – Musculeşti; Coţofeni – Isalniţa; Golenţi – Moţăţei (unde acoperişul unei case a fost aruncat direct pe linia de cale ferată).
Reprezentanţi companiei precizează că zeci de angajaţi ai echipelor de intervenţii au acţionat pe tot parcursul nopţii pentru îndepărtarea arborilor de pe liniile CF, înlocuirea componentelor avariate la sistemul de alimentare cu energie electrică a liniei de contact şi curăţarea pantografelor de pe locomotive, altfel încât traficul să poată fi reluat în condiţii de siguranţă.
Pe de altă parte, trenurile IR 1922 şi IRN 79, care tranzitează regionalele Timişoara şi Craiova şi au ca staţie de tranzit sau de destinaţie Bucureşti Nord vor ajunge în Capitală cu întârzieri cuprinse între 300 şi 450 de minute.
‘Trenurile au fost oprite temporar, pe parcursul nopţii, în diferite gări, pentru a permite accesul drezinelor pantograf şi intervenţia personalulu feroviar, atât pentru îndepărtarea copacilor, dar si pentru repunerea sub tensiune a firului de contact. Vă asigurăm că personalul feroviar a intervenit permanent toată noaptea, pentru remedierea deranjamentelor provocate de vreme nefavorabilă, staţionările temporare în gări fiind inevitabile, deoarece trebuia intervenit cu drezinele pantograf atât pentru tăierea şi îndepărtarea copacilor prăbuşiti, dar şi pentru înlocuirea firului de contact şi a componentelor avariate, sau curăţarea de vegetaţie a pantografelor‘, notează CFR S.A.
La această oră, cele două trenuri de călători sunt în circulaţie şi nu sunt semnalate alte deranjamente care să afecteze continuitatea traficului.
De asemenea, trenul privat 11504, care circulă pe relaţia Arad – Bucureşti Nord – Litoral, va ajunge în Bucureşti Nord cu peste 300 de minute întârziere, deoarece, în continuare, între Vălişoara – Caransebeş – Slatina Timiş trenurile circulă dublate, din ambele sensuri, cu o locomotivă Diesel, deranjamentele provocate la compobentele sistemului de alimentare cu energie electrică urmând a se remedia în totalitate într-un interval orar în care nu avem trenuri înscrise în circulaţie.
Foto Facebook