Reşiţa intră în era vitezei pe calea ferată a Vestului
Studiul de fezabilitate pentru calea ferată Timișoara Nord-Stamora Moraviţa-frontieră cu Serbia, cu conexiunea Voiteni-Berzovia-Reşiţa a fost aprobat luni, 15 mai în şedinţa comisiei tehnico-economice a Regionalei CFR SA care s-a desfăşurat la Timişoara.
Articol editat de Gerhard Chwoika, 16 mai 2023, 10:35
Primarul Ioan Popa a fost prezent la întâlnire şi a declarat pentru Radio Reşiţa:
„Metrorex SA, cei care au făcut studiul de fezabilitate pentru linia ferată Timișoara – Voiteni – Stamora Moravița și conexiunea Voiteni – Berzovia – Bocșa – Reșița a avut fezabilitate în comisia tehnico-economică a Regionalei CFR SA Timișoara. Am dorit să fiu prezent ca să observ ca beneficiar derularea acestei comisii; am parcurs stduiul de fezabilitate, s-au pus întrebări și proiectul a fost aprobat de către regională, urmând să fie trimis către centrala de la București și să fie după aceea predat către beneficiari. Partea următoarea este ca Reșița să scoată la licitație execuția tronsonului de cale ferată Voiteni-Bocșa-Reșița, urmând ca tronsonul Timișoara-Voiteni-Stamora Moravița conexiune cu Serbia să fie înmânat CFR Infrastructură, în speță Ministerului Transporturilor, să identifice soluții de finanțare pentru acest tronson„.
Potrivit studiului de fezabilitate, linia feroviară Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontieră cu Serbia, în lungime totală de 118 kilometri, va fi reabilitată și modernizată atât pentru traficul de călători, cât și pentru cel de marfă, viteza maximă de circulație urmând să crească la 120 km/h pentru trenurile de persoane și la 80 km/h pentru marfare.