Colegiul Național „Mircea Eliade” din Reșița este partener într-un proiect Erasmus+, finanțat de Uniunea Europeană
FROM THOUGHTS TO CODES se desfășoară în perioada 01.09.2020- 31.08.2023, iar Colegiul Național „Mircea Eliade” din Reșița participă în calitate de partener.
Articol editat de Casandra Silitra, 17 aprilie 2023, 08:47
Inițiatorul și coordonatorul de proiect este Primary School of Piraeus (Grecia), iar ca parteneri au răspuns: „Cubuklu Osmaniye Ortaokulu” (Turcia), „SSOU MOSHA PIJADE – Tetovo”, (Macedonia de Nord), Istituto Comprensivo „Lombardo Radice-Pappalardo”(Italia), Escola Secundária de Rocha Peixoto (Portugalia) și Colegiul Național „Mircea Eliade” (România).
„Principalul scop al tuturor acestor întâlniri este inițierea și schimbul de bune practici în aplicații C++ în robotică. Motivația de bază este de a îmbunătăți abilitățile digitale în educație, de a crește experiențele profesionale, de a învăța noi abordări și de a beneficia de experiențele țărilor membre ale UE. Experiențele acumulate vor permite școlii noastre să se alieze standardelor UE prin inovare și educație. Dintre rezultatele așteptate enumerăm câteva: elevii experimentează și câștigă sentimentul de încredere în sine, își petrec timpul într-un mod distractiv și comunică eficient împreună cu noii lor colegi din țările particpante,” se arată în comunicatul de presă transmis de reprezentanţii Colegiului Național „Mircea Eliade” din Reșița
Mobilitatea din România a însemnat pentru echipele din cele șase țări întâlniri fructuoase și o serie de experiențe inedite. În prima zi a întânirilor, după o scurtă prezentare a Colegiului Național „MIRCEA ELIADE ” realizată printr-un tur ghidat, cluburile de robotică și-au prezentat creațiile ingenioase.
Pe parcursul celor cinci zile, cât a durat maratonul întâlnirilor, rezultatele au fost valorificate în cadrul câtorva activități cuprinse în agenda de lucru:
-Prezentări de produse
– Parada creațiilor robotice urmată de ședință foto
-Scratch, scratch, scratch – Aplicații practice în grupuri internaționale
-Competiție Scratch – Cele mai bune aplicații sunt recompensate
În cadrul workshopului Influențe inovatoare ale activităților distractive pentru educația incluzivă și a activităților desfășurate în cadrul atelierului Materiale de codificare și instruire incluzivă – proiectare, s-a făcut schimb de noi informații care au întărit colaboarea dintre echipajele celor șase țări cuprinse în proiect.
La meselor rotunde au fost aprofundate cunoștințe legate de codare și robotică, ceea ce permis învățare de noi abordări și experiențe: Prezentarea unui desen animat, Selecția fotografiilor cu roboți pentru realizarea unui calendar, Ce ne-a învățat proiectul?
Codare și Robotică a fost genericul sub care echipele participante au luat contact cu specialiștii și studenții de la Universitatea „Babeș-Bolyai” din Reșița sau Universitatea de Vest din Timișoara. Fiecare întâlnire a însemnat noi practici și experiențe, contribuind la inițierea și schimbul de bune practici ale aplicațiilor C++ în robotică.
Excursiile tematice și vizitarea unor obiective cultural-istorice (Timișoara – Capitala Culturală Europeană 2023, Hunedoara și Castelul Huniazilor) au întărit legăturile între echipele participante și au întregit experiențele acumulate în România.