[AUDIO] Peste 1000 de apeluri au fost anul trecut în Caraș-Severin la numărul unic național 119, foarte multe neavând legătură cu adevăratul obiectiv al acestui serviciu
Articol editat de Cristina Corocan, 4 ianuarie 2023, 16:31
Serviciul unic 119 a fost apelat în județul Caraș-Severin de peste 1000 de ori în 2022 cele mai multe cazuri semnalate au fost de neglijare a copiilor, dar și de abuz fizic sau sexual.
” Din 1002, 723 de apeluri au fost mute, în curs de rezolvare – 31, iar în 38 de cazuri, apelantul a fost transferat către compartimentul specializat pentru preluarea cazului semnalat. În 32 de cazuri, apelantul a fost consiliat și informat să se adreseze către alte instituții pentru a rezolva problema semnalată la acest număr. De asemenea, au fost 32 de situații în care cele semnalate la acest număr unic național nu ținea de competența Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Caraș-Severin. De asemenea, au fost 69 de apeluri greșite, același număr de apeluri au fost transferate către echipa mobilă de intervenție, un număr de 7 apeluri au fost închise după reapelare, iar un singur apel a fost transferat către consilierul psihologic.
Au fost 2 semnalate două cazuri de abuzuri fizice și un abuz sexual. În cazul abuzurilor fizice au fost situații în care victima s-a adresat direct Serviciului, iar în cazul abuzurilor sexuale am fost sesizați de către organele de cercetare penală, respectiv, Poliție. Ei ne-au sesizat faptul că anumite minore au fost fost abuzate. Au fost situații în care copiii au apelat acest număr și au sesizat faptul că nu sunt îngrijiți corespunzător în cadrul familiei sau sunt abuzați de către părinți și au fost preluați și s-a instituit o măsură de protecție față de ei în Centrul de Primire în Regim de Urgență a Copilului”, a spus Cristian Becheru, coordonatorul serviciului unic 119 în Caraș-Severin.
Majoritatea cazurilor semnalate au fost din mediul urban, Reșița și Moldova Nouă. Specialiștii au intervenit și au soluționat majoritatea cazurilor, iar unele anchete sunt încă în desfășurare. Apelurile care semnalează diferite situații care afectează copiii sunt preluate 24 de ore din 24 de către consilierii specializați în asistență socială și protecția copilului din fiecare județ.
Numărul unic 119 este disponibil în toate rețelele publice de comunicații din România, fiind destinat raportării și prevenirii cazurilor de abuz, exploatare, neglijare și orice alte forme de violență asupra copilului.
sursa foto: sts.ro