La mulți ani, Daniela Nane!
Într-o lume cu fericirea luată în rate, când agresorul acestor timpuri, blazarea ne așteaptă după fiecare breakingnews, ne purtăm inima ca pe-o coroana prefăcându-ne că fericirea e prin preajmă, restul zilelor reprezintă doar un show îmbrăcat strălucitor în reclame şi reduceri, oportunităţi şi garanţii la blazare…
Undeva,un chip luminos ne poartă de mâneca sufletului într-o sală de spectacole, mica fărâmă din spectacolul lumii și ne învață alfabetul luminii.
Da, o mână caldă și o voce blândă, o femeie care pare că este imunizată împotriva răutății, mediocrității, blazării ne recită, ne ține lângă scenă ca pe un proaspăt soldat al unui imperiu ce se numește bun-simț.
Aceasta este starea care se numește Daniela Nane.
Articol editat de Anca Bălălău, 30 noiembrie 2022, 19:27
Daniela Nane este o actriță română, câștigătoarea ediției din 1991 a concursului Miss România, prima participantă din partea României la concursul de frumusețe Miss Universe.
Născută la Iași și absolventă a Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „Ion Luca Caragiale” din București, clasa Mircea Albulescu, de-a lungul frumoasei sale cariere a gestionat cu multă înţelepciune frumuseţea interioară cu frumuseţea fizică, s-a remarcat prin toate rolurile cărora le-a dat viaţă pe scena Teatrului Bulandra din Bucureşti, jucând în regia unor mari regizori printre care îi putem aminti pe Cătălina Buzoianu sau Andrei Şerban.
Cariera profesională a construit-o temeinic, și între 1991-1995, a urmat un masterclass în 1994 la Liga Europeană a Institutelor de Artă – Amsterdam & Berlin, iar în 2011 a absolvit “Masterclass Cultură și civilizație japoneză și teatru japonez” la Universitatea din Osaka prin Catedra UNESCO.
În aprilie 2021 a susținut examenul de doctorat la UNATC cu teza “Alternative interpretative ale personajelor shakespeariene născute din analiza universului lor emoțional”.
În 2020 a publicat lucrarea științifică ”Metode și tehnici psihologice de analiză a personajelor – despre nevoia de coerență a dinamicii psihice în căutarea autenticității –” și are în curs de publicare articolele ”Expresivitate emoțională în interpretarea caracterelor lirice – rolul formării dramatice a interpretului de operă”, “Shakespeare în lucrări simfonice și instrumentale”, “Shakespeare în operă și în alte lucrări vocale“ și “Microexpresiile faciale și aplicații în castingul de tipologie de personaj”. Timp de 15 ani, până în 2020, a fost profesor de actorie pentru copii și regizor la Studio Amena și Școala de Artă Actharsis.
„Frumusețea ei îți captează atenția, dar personalitatea ei îți captează inima”!
Este căsătorită cu istoricul Adrian Cioroianu și mama unui băiat din prima căsătorie, despre care spune:
„Codrin e talentat în multe domenii, adică e bun și la matematică, e bun și la vorbit în public, e bun și la actorie. E un tânăr foarte inteligent, cu un simț al dreptății foarte accentuat, cu bunăvoință, cu bunătate, tot timpul caută binele suprem al tuturor, când ia decizii. Ne înțelegem foarte bine, avem încredere unul în altul, vorbim orice”. Codrin a practicat scrimă, înot și atletism și este foarte înalt, are 1,94 de metri și studiază Psihologie investigativă.
Daniela Nane, 50 ani, fosta Miss România în anul 1991 și soțul ei, Adrian Cioroianu sunt o familie discretă, implicată în multe acțiuni culturale și foarte generoasă.
La mulți ani, Daniela Nane! Laudatio!
Curriculum vitae
TEATRU (roluri in Bulandra)
• Rosaline – Zadarnicele chinuri ale dragostei de William Shakespeare, regia Andrei Șerban (2019)
• Elisa – Conversaţie după înmormântare de Yasmina Reza, regia Alexandru Darie (2014)
• Proprietareasa – Omul cel bun din Seciuan de Bertolt Brecht, regia Andrei Şerban (2014)
• Goneril – Lear(a) de William Shakespeare, regia Andrei Şerban (2012)
• Zoe – O scrisoare pierdută de I.L. Caragiale, regia Doru Ana (2008)
• Călăreaţa – Mamouret de Jean Sarment, regia Dinu Cernescu (2006)
• Circe – Odiseea 2001, regia Cătălina Buzoianu (2001)
• Doamna – De Pretore de Eduardo de Filippo, regia Horaţiu Mălăele (2003)
• Regina – Thomas à Becket de Jean Anouilh, regia Adrian Pintea (1999)
• Funcţionara – Tacâmuri de pui de Spiró György, regia Gelu Colceag (1998)
• Helen Brown – Black&White de K. Waterhouse şi W. Hall, regia Florian Pittiş (1998)
• Beryl – Totul în grădină de E. Albee, regia Tudor Mărăscu (1997)
• Contesa Clarice – Scandal la Palermo de Carlo Goldoni, regia Cătălina Buzoianu (1997)
• Prima Actriţă – Şase personaje în căutarea unui autor de Luigi Pirandello, regia Cătălina Buzoianu (1995)
• Emilia – Patul lui Procust după Camil Petrescu, regia Cătălina Buzoianu (1995) [Premiul pentru Debut la Festivalul de Teatru Autor ‘95, Timişoara şi Premiul special pentru expresivitate scenică la Festivalul Teatrului Naţional I.L.Caragiale, Iaşi)